گردشگری و توریسم

«تاک تاک» دستاویز تازه برای طفره رفتن ترامپ از بحران‌های آمریکا

دولت آمریکا به ریاست دولت ترامپ که این روزها در آستانه انتخابات ۱۳ آبان قرار دارد، با بحران های بزرگی چون شیوع بسیار گسترده و مرگبار ویروس کرونا، تبعات اقتصادی-سیاسی سنگین ناشی از شیوع این ویروس، آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا، توفان در فلوریدا، جنبش های اعتراضی مردم به نژادپرستی در این کشور و … مواجه است و برآیند همه این بحران ها، کاهش شدید شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو است.

به گزارش روز دوشنبه  ایرنا، خبرگزاری رویترز  با انتشار این خبر گزارش داد: دونالد ترامپ موافقت کرده است که فرصتی ۴۵ روزه را به  سرویس دهنده «بایت دنس» (ByteDance) که متعلق به چین است تا شبکه اجتماعی تیک تاک را به شرکت مایکرو سافت بفروشد.

مایکروسافت از مذاکره با ترامپ برای این خرید خبر داد

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: مسئولان شرکت مایکروسافت اعلام کرده اند که برای به دست آوردن این شبکه اجتماعی با دولت آمریکا و  ازجمله شخص رئیس جمهوری آمریکا سرگرم مذاکره است.

سی ان ان افزود: مایکروسافت درهمین حال  اعلام کرده پس از تهدید ترامپ بر ممنوعیت تیک تاک در آمریکا،  اما همچنان در حال مذاکره برای تصاحب این شرکت اجتماعی با طرف «بایت دنس» است.

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: در روزهای اخیر شبکه اجتماعی تیک تاک که صدها میلیون کاربر در آمریکا و میلیارده کاربر در سراسر جهان دارد، به علت آنکه در پشت آن چین قرار دارد، به یک مساله سیاسی بین واشنگن و پکن بدل شده است.

بنابراین گزارش شرکت مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: (مایکروسافت) متعهد به تملک درآوردن تیک تاک بوده تا بطور کامل موضوع امنیتی آنرا مورد بازنگری قرار دهد و  عایدی مناسب اقتصادی را برای آمریکا به همراه آورد از جمله برای خزانه داری آمریکا، به سرعت سرگرم مذاکره با بایت دنس در هفته های پیش رو است.

بیانیه مایکروسافت می افزاید: درجریان این روند، مایکروسافت به مذاکره با دولت آمریکا ازجمله شخص رئیس جمهوری ادامه خواهد داد.

سلطه بر اپراتورهای استرالیا،کانادا، نیوزیلند و آمریکا

سی ان ان افزود: درصورت تصاحب شبکه اجتماعی تیک تاک توسط مایکروسافت، اختیار اپراتورهای این شبکه را در کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند را به دست خواهد گرفت.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن طرح این ادعا که اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی پرطرفدار “تیک‌تاک” یک تهدید برای امنیت ملی کشورش به شمار می رود، اعلام کرد که استفاده از این اپلیکیشن را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

د ترامپ اواخر روز دهم امرداد ماه اعلام کرد به این علت که شبکه تیک تاک از عقد قرار داد با شرکت مایکروسافت امتناع ورزیده و به جای آن قرار است از اپلیکیشن هایی که متعلق به چینی ها است استفاده کند، فعالیت این شبکه را در سراسر آمریکا منع خواهد کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفته بود: من  اختیارات لازم را برای ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا دارم.

تیک‌تاک اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک ویدیو است که سریع‌ترین رشد را داشته است. آمار رسمی کاربران آن مشخص نیست اما طبق گزارش‌ها، بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

**۱۳۰۲**