گردشگری و توریسم

بانک های کهگیلویه و بویراحمد بیش از منابع تسهیلات پرداخت کردند

منصور دانش آموز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانک ملی استان در سال گذشته با وجود اینکه کم ترین منابع را در اختیار داشت رتبه دوم پرداخت تسهیلات را میان ۴۵ اداره و شعب مستقل بانک ملی کشور به خود اختصاص داد.

وی افزود: مانده تسهیلات این بانک در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال بوده که رتبه دوم را کسب کرده و کل منابع ۷ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیر اداره شعب بانک ملی ایران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشتر تسهیلات این بانک وام های تکلیفی از قبیل ازدواج، بهزیستی، کمیته امداد، سیل، زلزله، مسکن روستایی و دیگر موارد است.

دانش آموز ابراز داشت: امسال نیز تسهیلات کرونا و تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی جزو تسهیلات تکلیفی این بانک بوده است و این بانک جزو ۴ استان برتر در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا بوده است.

وی تاکید کرد: بانک های ملی استان ۴۲ درصد از تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد را پرداخت کرده اند و ۸۵ درصد از افراد معرفی شده به بانک این تسهیلات را دریافت کرده اند.

مدیر اداره شعب بانک ملی ایران کهگیلویه و بویراحمد افزود: سهمیه بانک ملی استان از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی ره ۲۹۰ میلیارد ریال بوده که ۲۴۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

دانش آموز عنوان کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج نیز بانک های استان در سه ماهه نخست امسال ۷۷۹ فقره با بیش از ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده کرده اند که از این میزان ۱۹۷ فقره پرونده به میزان ۱۱۴ میلیارد ریال پرداختی داشته است.

وی گفت: کارخانه های راکد بسیاری در حوزه های مختلف صنعت در این استان وجود دارد که می طلبد دوباره آن ها را احیا کنیم و از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

مدیر اداره شعب بانک ملی ایران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با احیای مجدد این واحد ها تا حدود بسیاری بحث اشتغال استان مرتفع خواهد شد و پرداخت تسهیلات بانک ها بیش از منابع آن ها گویای آن است که بانک های استان به جد پای کار هستند و دغدغه استان را دارند.

وی افزود: یکی از دغدغه های دولت رفع معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم بوده که در این راستا تاکنون قدم های مطلوبی برداشته شده و می توان گفت در طی این سه سال انحرافی در تسهیلات پرداخت شده به مردم استان نبوده است.

با پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی استان در جهت تولید و سرمایه‌ گذاری در درون استان هزینه خواهد شد.

امسال ۳۳ طرح کلان در استان اجرایی خواهد شد و اعتبارات ویژه ‌ای در این رابطه تخصیص یافته و تفاهم نامه‌ای میان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استان امضا شده است.

سهمیه تسهیلات بانک های استان مشخص شده و مقرر شده بخش عمده ای از این طرح ها تا پایان سال جهش تولید به بهره برداری برسند.

دانش آموز تصریح کرد: ۵۰۲ دستگاه خودپرداز، ۴۳ هزار دستگاه pos، ۱۵۴ شعبه بانک و یک هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل بانک های استان است.

وی با اشاره به ایام کرونا گفت: تاکنون ۸ نفر از پرسنل شعب مختلف این بانک در سراسر استان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶ نفر بهبود یافته اند و ۲ نفر دیگر در قرنطینه به سر می برند.