گردشگری و توریسم

 اقلام بهداشتی بین ۳۰۰ هزار تن از خانواده‌های ایثارگران قم توزیع شد

محمدرضا گروسی روز شنبه درگفت‌وگو با ایرنا به مشکلات ایثارگران در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران بحران شیوع کرونا توجه به ایثارگران در اولویت قرارگرفته و بر این اساس به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد خدمات شایسته‌ای به ایشان ارائه شود. 
وی شرایط قم را به‌عنوان نخستین استان اعلام‌کننده شیوع ویروس کرونا، بحرانی‌تر از سایر استان‌ها دانست و تأکید کرد: افراد سالمند و ایثارگران در ابتدای شیوع این بیماری شرایطی خاص داشته و باید خدمات به آن‌ها به بهترین نحو ارائه می‌شد. 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و طرح معظم له مبنی بر مواسات و همدلی، گفت: استان قم در همدلی و مساوات در سطح کشور درخشیده و توانستند در کمترین زمان بیشترین خدمات را به مردم ارائه داده و این عدالت و مساوات در همه حوزه‌ها رعایت شد. 
وی حضور همه اقشار جامعه در میدان مبارزه با کرونا را نمونه‌ای قابل‌تقدیر خواند و ادامه داد: حضور گروه‌های جهادی در انجام اعمال شرعی فوت‌شدگان، کمک‌های بی‌دریغ خیرین و حضور هیئت‌های مذهبی و مردم حتی در ضدعفونی کردن معابر نمایش همدلی و هم‌افزایی مردم و مسئولان بوده که در تاریخ قم به‌خوبی ثبت‌ شده‌است. 
گروسی اجرای طرح ملی بسیج را تدبیری آگاهانه از طرف رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: تلاش فداکارانه‌ای درکشور برای مقابله با ویروس کرونا درحال انجام است و این موفقیت را مدیون روح فداکاری و ایثار مردم ایران هستیم. 

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.