گردشگری و توریسم

کرونا موجب سودآوری شرکت‌های مواد غذایی در آمریکا شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به پیامد شیوع ویروس کرونا بر برخی شرکت‌های مواد مصرفی و مواد غذایی در آمریکا پرداخته و نوشته است: سودی که این شرکت‌ها از شیوع ویروس کرونا برده‌اند، این گونه است که مشتریان در سایه ترس و نگرانی از انتشار این بیماری، به کالاهای معروف‌تر تمایل دارند، افزون بر این آنها مقادیر زیادی از این کالاها را در آغاز شیوع کووید-۱۹ در خانه‌ها ذخیره کردند.

“جان مولر” مدیر مالی شرکت پروکتر اَند گَمبل در این باره گفت که مصرف کنندگان بیشتر از حد معمول مواد غذایی در خانه نگهداری می‌کنند، همچنین مصرف آنها نیز [نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا] بیشتر شده است.

این مجموعه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با توجه به این که آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته اقدام به شستشوی لباس‌های خود می‌کردند، مقادیر بیشتری پودر لباسشویی فروخته‌اند.

از ماه آوریل تا ژوئن (از اواسط فروردین تا اواسط خرداد) حجم فروش شرکت پروکتر اَند گَمبل که توزیع‌کننده پودر لباسشویی مارک “آرییل” و مارک‌های دیگر مانند “ژیلت”، “اورال بی”، “پمپرز” و “فیکس” بوده است، افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش فروش بخش پودرهای رخت‌شویی و نظافت منزل ۱۱ درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش پوشک‌های بچه، محصولات بهداشتی زنانه، دستمال توالت تنها سه درصد رشد داشته است.

در مقابل، با توجه به این که مردان کمتر به دفاتر کار خود در روزگار کرونا می‌رفتند، فروش لوازم آرایشگاهی پنج درصد کاهش یافته است.

“استیون کایلن” رییس هیأت مدیره شرکت کیلوگز در این باره گفت: فکر می‌کردیم، رشد مصرف خانگی در سه ماهه دوم سال خیلی کندتر شود، اما با ادامه بحران ناشی از شیوع کرونا، و برخلاف پیش‌بینی‌ها سطح مصرف این مواد برای بازه طولانی‌تری بالا خواهد بود.

در کنار غذاهای منجمد، فروش محصولات دیگر این گروه مواد غذایی مانند برشتوک که برای صرف صبحانه استفاده می‌شود، همچنین چیپس‌های مارک ” پرینگلز”و “چیز ایت” رشد نشان می‌دهد.

فروش این غذاهای خانگی ۹ درصد افزایش یافته و موجب شده این انتظار بوجود بیاید که فروش این محصولات در کل سال جاری میلادی با افزایش همراه باشد.

اما شرکت کرافت هینز که در زمینه صنایع غذایی فعالیت دارد، سفارش بیشتری به خصوص برای فروش محصولاتی چون سس گوجه فرنگی، خردل، ماکارونی با پنیر و سیب‌زمینی سرخ کرده داشته است.

با وجود این که سفارش رستوران‌ها کم شده است اما فروش آنها حدود ۷.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

گروه “موندلز اینترنشنال” که صاحب برندهای بسکویت “لو” و ” Oreo” است شاهد استقبال زیادی از بسکویت‌هایی بوده که برای مصرف خانگی تولید شده است.

“درک وندی بوت” رییس شرکت موندلز اینترنشنال در این باره گفت: در ابتدا شاهد بودیم که اشخاص اقدام به انبار کردن بیسکویت‌ها می‌کردند، اما دیگر اینگونه نیست.

وی انتظار دارد که تا زمانی که مصرف‌کنندگان زمان یبیشتری را در منازل خود سپری می‌کنند، فروش [مواد غذایی] در ایالات متحده رشد داشته باشد.

این درحالی است که بسیاری از محصولات دیگر مانند “آدامس” که به سرعت خریداری می‌شد و یا محصولاتی که در فرودگاه‌ها به فروش می‌رسید، دچار رکود شده است.

به مانند بسیاری از شرکت‌ها این مجموعه‌های تولیدی عظیم نیز برای تأمین بهداشت کارمندانشان هزینه کرده‌اند و بعضا در زنجیره تأمین مواد غذایی و رفع تقاضای خود با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

میگل پاتریسیو” رییس کرافت هینز با طرح چند سؤال که “آیا کودکان دوباره به مدرسه برخواهند گشت و آیا ما دوباره به دفتر کارمنان می‌رویم؟ ” بر این باور است که “همه چیز شاید به صورت گسترده‌ای تغییر کند. “

اما استیون کایان رییس شرکت کیلوگز در این باره می‌گوید که در مقطع کنونی ما شاهد مصرف زیاد و مداوم [مواد غذایی و مصرفی] در منازل هستیم و تا پایان سال جاری میلادی، بعید به نظر می‌رسد که فهمید که چه اتفاقی برای [توقف شیوع] ویروس کرونا روی خواهد داد.