گردشگری و توریسم

خیران کردستانی با طرح مهر تحصیلی به کمک دانش‌آموزان بی‌بضاعت می‌آیند

حجت صبوری روز جمعه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرسال در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، طرح «مهر تحصیلی» باهدف اعطای بسته‌های لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند، از محل موقوفات مرتبط توسط ادارات اوقاف و امور خیریه استان کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال نیز این طرح همانند سال‌های گذشته باهدف اجرای صحیح نیات واقفان در موضوعات کمک به تحصیل دانش‌آموزان و خرید لوازم‌التحریر اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کردستان یکی از اقدامات مهم سازمان برای اجرای این طرح در سال جاری را ایجاد حساب‌های بانکی به‌منظور تسهیل در جذب مشارکت‌های مردمی در شرایط موجود اعلام کرد و گفت: در همین راستا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۳۵۳۵ برای کمک دانش‌آموزان کردستانی در نظر گرفته شده تا خیران بتوانند به‌راحتی مبلغ مورد نظر را برای مشارکت در طرح «مهر تحصیلی» واریز کنند.

وی یادآور شد: پس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دریافت عواید موقوفات مرتبط با این حوزه، اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان اقدام به خرید بسته‌های تحصیلی و توزیع آن بین دانش‌آموزان نیازمند می‌کند تا هیچ دانش‌آموزی در استان از تحصیل محروم نباشد و یا در روند ادامه تحصیل آنها خللی وارد نشود.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ در دوره‌های مختلف مشغول به تحصیل و ۲۴ هزار نفر از پرسنل در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول به آموزش و خدمت رسانی به آینده سازان کشور هستند، از این تعداد دانش آموز ۱۵۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که حدود ۴۵ هزار نفر آنها را دانش آموزان روستایی تشکیل می‌دهند.