گردشگری و توریسم

استاندار خراسان شمالی: عید قربان روز رهایی از تعلقات دنیوی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در روز جمعه، محمدعلی شجاعی در این پیام با تبریک این عید اسلامی به شهروندان این استان، نوشت: دهم ذی الحجه، روز عید سعید قربان، یکی از اعیاد بزرگ و مکرم مسلمانان و روزی است که از آن به روز رها شدن از تعلقات دنیوی و هر آنچه غیرخدایی است نام می برند.

وی افزود: چه باشکوه روزی است عید قربان که روز قبل از آن با مناجات دعای عرفه، شناخت ذات اقدس الهی،  سیر اندیشه در آفاق جهان، شکر نعمات بیکران الهی،  تضرع به درگاه حق تعالی و حرکت به سوی صفات پسندیده آغاز و در روز عید، نفس را با تیغ تقوا ذبح و خود را به قرب الهی نزدیکتر می کنیم.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: در شرایطی که در این ایام ویروس منحوس کرونا آیین های مقدس این روز باشکوه را برایمان محدود کرده است اما همه ما با تجمع دلهایمان اعمال با فضیلت این عید بزرگ را برگزار می کنیم.
شجاعی افزوده است: اینجانب با تبریک فرا رسیدن دهم ذیحجه روز عید سعید قربان به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و تمامی مسلمانان، ضمن ارج نهادن به تلاش های کادر سلامت در مبارزه با کرونا و درمان بیماران، از خداوند متعال بهروزی، سلامت و توفیق همگان را آرزومندم.