گردشگری و توریسم

بخش کهریزک با فقر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری روبرو است

امین بابایی روز جمعه در نشست مشورتی با فعالان فرهنگی شهرستان ری افزود: بدیهی است زمانی در ابعاد اقتصادی پیشرفت می‌کنیم که در زمینه‌های فرهنگی به درجه مطلوبی از رشد و تعالی برسیم.

این مسئول با بیان اینکه افزایش جمعیت در کهریزک نیاز به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی_ اجتماعی دارد، اظهار داشت: شناسنامه فرهنگی و اجتماعی بخش کهریزک تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: امروز می‌توان گفت که صدها برابر بودجه و هزینه‌ای که از فرهنگ دریغ می‌شود، در آینده باید هزینه آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکل از جامعه شود.

بابایی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیتم در بخش کهریزک به جهت شناختی که از منطقه داشتم نشست با نخبگان فرهنگی شهرستان ری را در دستورکار قرار دادم و در نخستین جلسات نیز تیم آمایشی تشکیل شد تا با تدوین و تنظیم شناسنامه جامعی از بخش کهریزک، سند بالادستی برای توسعه منطقه تنظیم شود.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت در کهریزک نیاز به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی_ اجتماعی دارد که بتوان تناسب مناسبی از استقرار جمعیت و خدمات‌دهی به آنان ارائه کرد.

بخشدار کهریزک یادآور شد: چشم‌انداز خوبی در بخش کهریزک دیده شده که امیدواریم با نگاه روشن مقام ارشد استان و شخص فرماندار ویژه شهرستان ری با اعتباراتی که برای آن پیش‌بینی می‌شود، نگاه حرفه‌ای‌تری به این مجموعه‌ها داشته باشیم.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر ایرانی و اتباع از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.