گردشگری و توریسم

دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۸ هزار پست بلاتصدی دارد

مهرزاد لطفی، عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در شیراز برگزار شد، افزود: ۲۷درصد بیماران فارس از هفت استان همجوار است و حجم عظیمی ردیف بلاتصدی داریم که همه نیروهای قراردادی هستند و از این نظر در کشور رتبه اول را داریم که بخشی از آن به دلیل ارائه خدمات به استان‌های همجوار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا در استان فارس، اظهار داشت: ۱۰درصد مثبت کشوری متعلق به فارس است اما از نظر تعداد فوتی تنها ۹. ۲درصد فوتی‌ها در این استان است که این امر بیانگر آن است که اقدامات مناسبی در این استان صورت گرفته است. 

لطفی، همچنین با اشاره به وضعیت قرمز استان فارس، بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ تخت و ۱۸۷ تخت مراقبت‌های ویژه (ICU) در این استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که هم‌ اکنون ۸۰درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

وی ادامه داد: استان فارس در زمینه اعتبارات کرونا مظلوم واقع شده است، همچنین تهاتر وام با بانک صادرات از مشکلات ماست زیرا به دلیل کرونا ۴۶درصد درآمد دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش یافته است و از آنجا که از سال‌های گذشته وام طلبکار هستیم، امیدواریم در این زمینه به فارس نگاهی ویژه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هزینه‌های کرونا در فارس تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: با توجه به قدمت بیمارستان نمازی، به بیمارستان جایگزین نیازمندیم که مصوبات لازم را دارد اما به دلیل تحریم‌ها متوقف شده است و بی‌شک راه‌اندازی بیمارستان نمازی ۲ به حوزه پزشکی کل کشور کمک خواهد کرد.

لطفی، همچنین به ضرورت تسریع در احداث بیمارستان خاتم شیراز نیز اشاره و بیان کرد: این بیمارستان به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان وام نیاز دارد، علاوه بر این بیمارستان واقع در میانرود شیراز که در منطقه محروم این شهر واقع شده است، در صورت آغاز به احداث به بسیاری از مردم این منطقه در حوزه درمان کمک خواهد کرد.