گردشگری و توریسم

مشاور استاندار: مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در استان کرمان برگزار نمی‌شود

به گزارش ایرنا ،  عباس تقی زاده شامگاه چهارشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان فقط در مناطق سفید برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر مناطق ممنوع است.

وی تصریح کرد: طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان کرمان در وضعیت قرمز  قرار دارد بدین ترتیب براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا  مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در استان برگزار نمی شود.

تقی زاده عنوان کرد: وزارت بهداشت بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی تاکید کرده است.

 به گفته معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز و یا هشدار کرونا قرار دارند و تنها  پنج استان در وضعیت زرد هستند.

ایرج حریرچی چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: در این ۲۶ استان جمعیتی بیش از ۷۲ میلیون نفر و در آن ۵ استان با وضعیت زرد نیز حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: تا جایی که روند ابتلا به ویروس کرونا صعودی باشد، موارد مرگ هم صعودی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: دیروز تعداد فوت‌های روزانه به ۲۳۵ نفر رسید. به طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰ نفر و سالانه ۳۸۰ هزار نفر فوتی در کشور داریم. ۲۰ درصد موارد مرگ و میر فقط تست‌های مثبت کرونا هستند. برخی کرونا دارند و درمان می‌شوند، اما تست آنها مثبت نیست. این افراد در هیچ کشوری در آمار نیستند. فعلا مهم‌ترین موضوع حوزه سلامت ، اجتماع ، اقتصاد و سیاست دنیا کرونا است.