گردشگری و توریسم

دادستان آمریکا از سرکوب معترضان در پورتلند دفاع کرد 

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ویلیام بار دادستان و وزیر دادگستری آمریکا که برای توضیح در مورد رفتارهای خشونت آمیز نیروهای فدرال به کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد، ادعای نمایندگان دموکرات در مورد سرکوب  اعتراضات صلح آمیز در پورتلند را رد کرد. 

وی در پاسخ به اتهامات وارده در مورد آن که دولت ترامپ با اعزام نیروهای فدرال به پورتلند اعتراضات صلح آمیز علیه نژادپرستی و خشونت‌های پلیس را سرکوب کرد، گفت: اعتراضات در ایالت اورگان حمله به دولت ایالت متحده است. 

وی همچنین اتهامات مبنی بر تبدیل وزارت دادگستری به ابزار سیاسی ترامپ را رد کرد و گفت: ماموریت وی اصلاح حاکمیت قانون است. 

بار در جلسه شهادت کمیته قضایی گفت: بعد از مرگ جورج فلوید، آشوبگران و خشونت طلبان اعتراضات مشروع را برای ایجاد فضای هرج و مرج به ربایش گرفتند. 

دادستان آمریکا در حالی از سرکوب اعتراضات در پورتلند دفاع می‌کند که روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه نوشت: به رغم مخالفت‌های بسیار در مقابل سیاست‌های تهاجمی کاخ سفید، دولت ترامپ در حال اعزام نیروهای فدرال بیشتری برای سرکوب معترضان در شهر پورتلند است. 

یک منبع فدرال نیز به واشنگتن پست گفت: وزارت امنیت داخلی آمریکا در نظر دارد بیش از ۵۰ نیروی حفاظت از مرزها و گمرگ را به شهر پورتلند اعزام کند. 

دولت ترامپ در حالی با اعزام نیروهای بیشتر به پورتلند درصدد سرکوب اعتراضات است که از اوایل ماه جولای (تیرماه) تا کنون بیش از ۱۱۴ نیروی فدرال در این شهر برای سرکوب شدید اعتراضات حضور دارند. 

ترامپ در هفته‌های اخیر شماری از نیروهای فدرال را برای سرکوب معترضان در شهر پورتلند ایالت اورگون مستقر کرده است. 

اعزام نیروهای فدرال در چند روز اخیر نه تنها باعث کمتر نشدن اعتراضات نژادپرستی در پورتلند نشده است بلکه استقرار این نیروها خشم معترضان را برانگیخته و به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است.