گردشگری و توریسم

تاکید کشورهای پاکستان ، چین و نپال بر همکارهای اقتصادی با افغانستان

به گزارش ایرنا، «گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان به خبرنگاران گفت که در نشست وزیران خارجه چهار کشور بر مبارزه مشترک علیه ویروس کرونا، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بحث همه جانبه صورت گرفت.

وی افزود: «وانگ‌یی» وزیر امور خارجه چین در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده بود گفت که با افغانستان در بخش دارو، تجهیزات بهداشتی کمک می کند و همچنین در صورت ساخت واکسن کرونا همکاری با کابل را در اولویت قرار خواهد داد.

به گفته وی، آسیبی که اقتصاد افغانستان بر اثر گسترش ویروس کرونا متحمل شده و بازسازی اقتصادی این کشور در دستور کار پکن قرار دارد.

وانگ‌یی همچنین در بخش توسعه کشاورزی، صادرات بازرگانی و بسته‌بندی مواد غذایی وعده همکاری کرد.

وزیران خارجه هرچهار کشور با توجه به قطعنامه سازمان ملل متحد بر تامین آتش‌بس تاکید کردند که برای مبارزه موثر و کمک های کشورهای یاد شده در امر مبارزه با ویروس کرونا، و تأمین آتش‌بس و موثریت کمک های خود تأکید کرده و از طالبان نیز خواستند که هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند.

هیواد سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه گفت که در نشست وزیران خارجه افغانستان چین، پاکستان و نیپال در باره مبارزه مشترک با شیوع ویروس کرونا، توسعه اقتصادی، گسترش همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای، بحث و گفت‌وگو صورت می‌گیرد.