گردشگری و توریسم

چهارمین نشست «سام» در کابل برگزار شد

به گزارش  ایرنا، «شمروزخان مسجدی» سخنگوی وزارت دارایی افغانستان در مراسم افتتاحیه نشست  گفت: قرار است سند دوم چارچوب ملی صلح و توسعه دولت افغانستان در این نشست دو روزه ارائه ‌شود.

وی افزود: موضوع هایی مانند پیگیری تعهدات کنفرانس ژنو ،تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد افغانستان، صلح و توسعه،  تعهدات متقابل دولت کابل و کشورهای کمک‌کننده از برنامه‌های اصلی این نشست به شمار می رود.

مسجدی توضیح داد که در روز اول این اجلاس (دوشنبه) دو نشست  برگزار شد که تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و چگونگی برون رفت از آن و صلح و توسعه افغانستان در این رویداد بررسی شد.

وی همچنین گفت: در این گردهمایی دولت افغانستان برنامه‌هایش را در زمینه های مختلف تشریح و افراد و همکاران بین المللی نیز نظریات خود را به اشتراک می گذارند.

بر اساس این گزارش، هدایت این نشست دو روزه را افغانستان، فنلاند و نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد بر عهده خواهند داشت.

سخنگوی وزارت دارایی افغانستان  همچنین افزود: دولت کابل ۸۰ درصد تعهدات خود در قبال کنفرانس ژنو عملی کرده و تا پایان سال جاری ۲۰ درصد تعهدات باقی‌مانده نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، در پایان این نشست دو روزه، کشورهای کمک‌کننده‌ افغانستان پیشنهادها و نظرات خود را در مورد برگزاری کنفرانس بعدی تعهدات مالی که قرار است در ژنو برگزار شود، ارائه می‌کنند.

مسجدی نشست بررسی‌کننده‌ «سام» را برای افغانستان مهم خواند و افزود: دولت کابل آمادگی‌های لازم  برای برگزاری موفقیت آمیز این نشست را دارد.