گردشگری و توریسم

مرکز متالوژی غرب کشور در اسدآباد راه‌اندازی می‌شود

وهب مختاران روز یکشنبه در گفت و کو با ایرنا خاطر نشان کرد: حدود ۱۰ سال پیش پس از نیاز سنجی‌های صورت گرفته مشخص شد که شهرستان اسدآباد نیازمند راه اندازی مرکز متالوژی برای آموزش این مهارت است بنابراین کارگاه متالوژی و جوش در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: کارگاه جوش از همان زمان فعال شد اما کارگاه متالوژی به علت بالا بودن قیمت و هزینه تجهیزات مصرفی، نیاز به متخصص تولید و آموزش و نبود صرفه اقتصادی راه‌اندازی نشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان اظهار داشت: به تازگی یک سرمایه‌گذار نسبت به راه اندازی مرکز متالوژی با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان اقدام و ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز را خریداری و نصب کرده است که اوایل نیمه‌دوم سالجاری این کارگاه بهره‌برداری می‌شود.

مختاران ادامه داد: این سرمایه‌گذار علاوه بر حوزه آموزش در بخش تولید نیز فعال بوده و قرار است علاوه بر آموزش، قطعات کوچکی از جنس فلز، سرامیک و تلفیق فلز و سرامیک تولید کند که از این نوع تولیدات در غرب کشور وجود ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه حلقه اتصال فضای کسب و کار به تولید «سرمایه‌گذار» است افزود: طرح «مرکز تخصصی متالوژی» اسدآباد جزو طرح‌های جهش تولید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای همدان محسوب می‌شود.

مختاران خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از سالتحصیلی جدید مرکز تخصصی متالوژی اسدآباد از بین دانش آموزان رشته کار و دانش مهارت آموز می‌پذیرد.

۶۵۰ حرفه در قالب ۵۵ رشته در مراکز دولتی و خصوصی وابسته به فنی و حرفه ای همدان آموزش داده می شود.