گردشگری و توریسم

سامانه ملاقات الکترونیک زندانیان درهرمزگان راه اندازی می‌شود

مجتبی قهرمانی روز شنبه در دیدار با رییس سازمان زندان‌های کشور افزود: با اقدام‌های صورت گرفته، قضات نیز می‌توانند به صورت الکترونیک و غیرحضوری از زندان‌ها بازدید کنند.
وی بیان داشت: به منظور مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با دستگاه قضایی بویژه استفاده از ظرفیت‌های مختلف گروه‌های جهادی، حضور این گروه‌ها بویژه در حوزه پزشکی در زندان‌ها، کمک بزرگی برای بهبود وضعیت خدمت رسانی به مددجویان استان و سراسر کشور خواهد بود.
دادستان بندرعباس همچنین با تاکید بر بکارگیری اقدامات مناسب برای کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها اظهارداشت: استفاده از ظرفیت قانونی ارائه خدمات اجتماعی جایگزین حبس برای آن دسته از محکومانی که می‌توانند خدمات مفید و موثری ارائه کنند، بسیار حائز اهمیت و راه گشاست.
اولویت سازمان زندان‌ها کاهش جمعیت کیفری مددجویان است
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این دیدار گفت: اولویت در این سازمان و دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری مددجویان است.
محمدمهدی حاج‌محمدی افزود: در دوره تحول دستگاه قضایی توجه ویژه ای به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شدهو این فرصت برای زندانیان فراهم شده که در صورت اصلاح از ارفاقات و تسهیلات قضایی بهره مند شوند.
 وی با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها افزود: موفقیت در این موضوع نیازمند هم افزایی و همکاری همه نهادهای متولی است.
رییس سازمان زندان‌های کشور به همراه گروه ستادی این سازم با سفر به هرمزگان، از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان و کانون تربیت واصلاح مددجویان بندرعباس ضمن دیدار با زندانیان و رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های آنان، از قسمت‌های مختلف این مراکز  بازدید و روند فعالیت‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.