گردشگری و توریسم

اقدام غیرفنی در مرمت بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین رخ نداده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری میراث فرهنگی استان، احسان نورانی روز جمعه با اعلام این مطلب افزود: مرحله جدید ساماندهی و مرمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) شامل مرمت بام، بدنه و گنبد از تاریخ یکم مردادماه با تامین اعتبار از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و نظارت میراث فرهنگی آغاز شده و  مرحله گمانه زنی، آسیب شناسی و رفع خطر بخش‌هایی از بنا برای شروع مراحل اصلی مرمت در حال انجام است.

نورانی اظهار داشت:بخشی از کاشی‌کاری رخ‌ بام ضلع جنوب غربی آستان با توجه به طبله کردن کاشی‌ها و جدا شدن این بخش از سازه اصلی و  احتمال خطر ریزش و در رفتگی برداشت می‌شود و پس از رفع خطر مجددا با مصالح جدید الگوسازی و اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح مرمت امامزاده حسین(ع)   پس از تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مشترک نمایندگان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی با مطالعه و طرح مکتوب و تحت نظارت کارشناسان با سابقه مرمت این اداره کل در دست اجرا بوده و اقدام غیر فنی و غیر قانونی در آن صورت نگرفته است.

شامگاه گذشته، فیلمی با عنوان تخریب کاشیکاری رخ بام امامزاده حسین(ع) حین مرمت در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش دوستداران میراث فرهنگی را به دنبال داشت.