گردشگری و توریسم

حزب آبی- سفید رژیم صهیونیستی: گانتس باید جانشین نتانیاهو شود

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، مقام‌های حزب آبی- سفید گفتند: با توجه به توافق تشکیل کابینه ائتلافی، در صورت نقض توافق صورت گرفته بر سر بودجه از سوی نتانیاهو، او شخصاً مسؤول انحلال کابینه خواهد بود و باید جای خود را به بنی گانتس رهبر حزب آبی- سفید بدهد.

بر اساس این گزارش، در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکرات بر سر بودجه، گانتس می‌تواند جانشین نتانیاهو شود و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده نخست وزیر و جانشین او خواهد بود.

در صورتی که مذاکرات ۲ حزب بر سر طرح بودجه تا ۲۵ آگوست به نتیجه نرسد، پارلمان رژیم صهیونیستی به صورت خودکار منحل خواهد شد و اراضی اشغالی باید خود را برای انتخابات چهارم آماده کند.

پیش‌تر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که نتانیاهو به اطرافیانش گفته است در صورتی که بودجه سال ۲۰۲۰ تصویب نشود، کابینه ائتلافی را منحل و انتخابات بعدی را ۱۸ نوامبر برگزار خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند؛ نتانیاهو با علم به اینکه به دلیل کرونا ممکن است این انتخابات برای مدت طولانی با تعویق برگزار شود، تصمیم به انحلال کابینه ائتلافی دارد.

اختلافات در میان صهیونیست‌ها پس از انحلال پارلمان در اواخر سال ۲۰۱۸ و برگزاری سه دوره انتخابات متوالی اکنون به شدت ریشه دوانده است.

موضوع بودجه یکی از مسائل بحث برانگیز در هر کابینه‌ای است و شکست در تصویب لایحه بودجه به صورت خودکار منجر به برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین‌های اشغالی می‌شود و با توجه به این موضوع نتانیاهو در سال‌های اخیر بر طرح بودجه دوساله تأکید داشته تا احتمال سقوط کابینه خود را کاهش دهد.

حزب لیکود و آبی-‌سفید در توافق تشکیل کابینه، متعهد به تصویب بودجه دوسالانه برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شده بودند.

برخی معتقدند که اصرار نتانیاهو برای ارائه طرح بودجه یکساله، ترفندی برای پایان دادن همکاری خود با گانتس در کابینه ائتلافی و ورود به انتخاباتی دیگر است.

طبق گزارش ماه گذشته شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، احزاب ارتدوکس افراطی از جمله «شاس» و «اتحاد یهودیت توراتی» متحدان سیاسی نتانیاهو هشدار دادند که از برگزاری انتخابات جدید پیش از تصویب لایحه بودجه حمایت نمی‌کنند.