گردشگری و توریسم

۱۴۶ پزشک و پرستار استان مرکزی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند

دکتر سید «محمد جمالیان» روز پنجشنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۹۶ ساعت گذشته موراد بستری در شهرهای استان مرکزی بویژه اراک افزایش یافته و وضعیت اراک قرمز است و حال بقیه شهرها نیز حوب نیست.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های دلیجان و کمیجان پر از بیماران بستری ناشی از شیوع ویروس کرونا است و سرریز بیماران این شهرستان‌ها باید به اراک اعزام شود.  

دکتر جمالیان با بیان اینکه  ظرفیت ۲ بیمارستان  اراک در زمینه پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده، اظهار داشت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) از قبل ظرفیت نداشته و  بیمارستان آیت‌الله خوانساری در مدت ۲۴ ساعت گذشته تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر وضعیت با این شکل دنبال شود و مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، در روزهای آینده وضعیت نامطلوبی در پیش رو است و شرایط که هم‌اکنون اضطراری و خطرناک است، بدتر هم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: فرمانداران در استان مرکزی رسالت و وظیفه سنگینی در راستای افزایش نظارت‌ها برعهده دارند که انتظار است این مهم با جدیت دنبال شود.

وی اظهار داشت: نیاز است در کنار یکی از بیمارستان‌های اراک یک سوله به عنوان بیمارستان با دستگاه‌های مناسب اکسیژین به زودی ایجاد شود زیرا با این روند امکانات و تجهیزان جوابگوی نیازها نخواهد بود.

وی گفت: جای تاسف دارد که خانواده‌هایی  در این اوضاع و شرایط اقدام به گرفتن مجالس عروسی می‌کنند و برخی رستوران‌ها و تالارها به صورت مخفی، زمینه برگزاری این مراسم را فراهم می‌کنند.

وی افزود:در این راستا فرمانداران، دهیاران، پلیس اماکن استان مرکزی باید فکر جدی کنند و با برگزارکنندگان مجالس عروسی که یکی از منشاء‌های اصلی در شیوع بیماری کرونا هستند برخورد قاطع و جدی داشته باشند و مجازات‌های سنگین برای آنها اعمال کنند.

جمالیان گفت: همه باید برای مقابله با این بیماری کمک کنند و هرکس مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند زیرا با روند فعلی در فصل پاییز و زمستان که شرایط بحرانی پیش‌بینی شده هیچ تختی برای خدمت به بیماران باقی نمی‌ماند و همه بیمارستان‌ها پر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجوز استخدام پرستار در استان مرکزی داده شده اما کسی تمایل به جذب ندارد و خیلی از کارد درمان و بهداشت استان درگیر این بیماری شده‌اند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور تا ظهر چهارشنبه (اول مردادماه جاری) به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده که ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از آنها بهبود یافته است.

مجموع جانباختگان این ویروس نیز در این مدت به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است و وضعیت سه هزار و ۶۰۹ نفر نیز وخیم است.

استان مرکزی دارای  ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.