گردشگری و توریسم

مدیرکل جوانان کرمان: دستگاه‌های اجرایی به قابلیت جوانان باور داشته باشند

میثم پاریزی روز پنجشنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری افزود: سامانه ملی امید زندگی توسط سمن ها به صورت اختصاصی در کرمان طی هفته ازدواج امسال فعال شده و قابلیت بسیاری دارد و با شرایط زندگی امروزی نیاز به مشاوره داریم و استفاده از این سامانه برای تمامی افراد در هر جایگاهی ضروری است.

وی اظهار داشت: این ستاد متشکل از ۲۱ دستگاه عضو با مسئولیت مستقیم و چهار نفر از اعضای مجمع جوانان که در نشست گذشته ابلاغ خود را از استاندار کرمان دریافت کردند تشکیل شده است.

پاریزی گفت: استان کرمان ۱۳۵ سمن دارای اعتبارنامه از وزارت ورزش و جوانان دارد که این سمن ها متناسب با توانمندیشان به لحاظ فکری و جسمی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و مذهبی فعالیت دارند و با توجه به علاقمندی تاثیرات بسیاری در بخش اجتماعی و فرهنگی استان کرمان گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: در زمان کرونا جوانان و سمن ها اقدامات موثری پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در رزماش همدلی، کمک مومنانه و همت جوانانه ۱۰ هزار بسته معیشتی تهیه و بین آسیب دیدگان توزیع کردند و توزیع مواد ضدعفونی کننده و بسته های بهداشتی را در مناطق حاشیه ای شهرها داشتیم و اقداماتی در بخش سیل در جنوب استان کمک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همچنین سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و نام گذاری هفته ازدواج را تبریک گفت.

سامانه مشاوره امید زندگی در کرمان رونمایی میشود

عضو مجمع جوانان استان کرمان دبیر موسسه کلبه آسمانی هم گفت: سامانه امید زندگی در آخرین روز از هفته ازدواج رونمایی می شود که افراد باید در آن ثبت‌نام و مشاوره دریافت کنند.

رامین عبدلی افزود: ماهانه ۳۰ میلیون تومان برای پشتیبانی فنی و محتوایی و سخت افزاری این سامانه نیاز داریم که اعتبار آن از محل تبلیغات و مشاوره دریافت می شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان های مختلف آمادگی داریم خدمات را در حوزه های مختلف ارائه کنیم افزود: مقرر شد که تمامی مراکز تخصصی مشاور ازدواج و خانواده زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان در این سامانه حضور داشته باشند و نیاز به حمایت دانشگاه ها وجود دارد.