گردشگری و توریسم

فساد در دستگاه قضایی کمتر از یک درصد است

یزدان فلاحی عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان بانه اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه که دوران تحول نامگذاری شده ریاست دادگستری اولویت های جدید تعریف شده که مهمترین دغدغه قوه قضایه مبارزه با فساد است که بدون هیچ گونه گذشتی با سرعت دقت و جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد مخصوص دستگاه خاصی نیست، افزود: در زمینه مبارزه با فساد که باید دستگاه قضایی پاکترین دستگاه باشد از این آسیب مصون نمانده است.

فلاحی تاکید کرد: دستگاه قضایی به صورت علنی با فساد مبارزه می کند و پرونده های فساد به صورت علنی بررسی می شود لذا مهمترین ماموریت ما در دستگاه قضایی حمایت از مدیران پاکدست است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد از دانه درشت ها بدون تعارف و خط قرمزی شروع شده و کماکان ادامه دارد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کردستان گفت: حمایت از کارآفرینان واقعی از دیگر برنامه های دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه نباید کارگاه های تولیدی به دلیل نوسانات اقتصادی تعطیل شود. اضافه کرد: سرمایه گذاران واقعی که تسهیلاتی را برای ایجاد کسب و کار دریافت کردند اگر به دلیل نوسانات اقتصادی در باز پرداخت وام ها با مشکل مواجه شوند از آنها حمایت می کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه نیز در این مراسم گفت: قضاوت کار سخت و طاقت فرسایی است و سیستم قضایی کشور گوش شنوای مردم است و در ابلاغ و احکام صادره تخصص نیروهای قضایی این مهم را نشان داده است.

اسماعیل رستم پور با اشاره به تحولاتی که در سیستم قضایی ایجاد شده است، افزود: جلوگیری از اطاله دادرسی مهمترین تحولی است که در سیستم قضایی ایجاد شده بطوریکه در سال های گذشته پرونده های داشتیم که چندین سال تعیین تکلیف نمی شد ولی از سال گذشته تمام پرونده های معوقه تعیین تکلیف شدند.

وی با اشاره به تخصصی شدن سیستم قضایی گفت: در گذشته یک قاضی به همه احکام رسیدگی می کرد اما در حال حاضر سیستم قضایی شعبه های مختلفی دارد که هر کدام بنابر تخصصی که دارند پرونده های قضایی را بررسی و تعیین تکلیف می کنند.

رستم پور اظهار داشت: در بحث توسعه اقتصادی شهرستان بانه ضروری است پرونده های اقتصادی به موقع بررسی شود که توسعه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری که تاکید بر جهش تولید است در شهرستان ایجاد شود.

 رییس پیشین دادگستری شهرستان بانه نیز گفت: باتوجه به افزایش مشکلات اقتصادی آمار پرونده ها دادگستری در چند سال اخیر جهش چشمگیری داشته است.

سعید عباسی با اشاره به اینکه بیشتر پرونده های دادگستری در زمینه اختلافات خانوادگی، دعاوی مالی است، افزود: در کمتر از سه سال بیش از ۹۳ هزار پرونده حقوقی تشکیل و بررسی شد که در زمینه رسیدگی و صدور آرا پرونده معوقه نداریم اما در زمینه اجرایی احکام پرونده های انباشته شده زیادی داشتیم.

وی اظهار داشت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال جلسات متعددی برگزار و مصوبات خوبی تصویب و توسط مجریان اجرا شد و در راستای دستورات ریاست قوه قضایه همه پرونده های معوق تعیین تکلیف شد.

در این مراسم از خدمت سعید عباسی تقدیر و محسن نجف پور به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان بانه معرفی شد.

محسن نجف پور پیش از این رییس دادگستری شهرستان دیواندره بود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.