گردشگری و توریسم

روابط ایران و عمان در دوران کرونا افزایش یافت

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در مسقط، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در پایان ماموریتش با «علی بن مسعود السنیدی» وزیر تجارت و صنعت عمان دیدار و خداحافظی کرد.

در این دیدار، دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات روابط فیمابین به‌ویژه در زمینه تجارت و صنعت و تحولات منطقه، بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

السنیدی با یادآوری تاکید سلطان قابوس بر اهمیت و گسترش روابط عمان با جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حالی که در شرایط بحرانی ناشی از کرونا، روابط بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش یافت، اما روابط عمان با ایران افزایش هم یافت که این مهم نشان دهنده اهمیت و اهتمام دو کشور بر تقویت روابط فیمابین است.

نوری شاهرودی نیز در ادامه با تایید سخنان وزیر تجارت و صنعت عمان از دولت و ملت آن کشور در همکاری و همراهی با او و سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد و تقویت روابط دوجانبه تشکر و به برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مدت سفارت خود به‌ویژه در زمینه تجارت و صنعت اشاره کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط و قدردانی از اهتمام سنیدی در مقام رئیس عمانی کمیسیون مشترک گفت: بیشترین سهم و حجم روابط دو کشور در این بخش بوده است.

نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط پیش از این نیز با شیخ خلیفه بن علی الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه عمان دیدار و خداحافظی کرده بود.

نوری شاهرودی اردیبهشت ۱۳۹۶ برای تصدی این سمت وارد مسقط شده بود.