گردشگری و توریسم

بیمارستان چمران ساوه بیماران مزمن را در خانه ویزیت و تامین دارو می کند

دکتر «فرهاد طباطبایی» شامگاه سه شنبه به ایرنا، گفت: طرح پیگیری غیر حضوری روند درمان بیماران پر ریسک در بیمارستان شهید چمران ساوه در حال انجام است که هدف عمده از اجرای آن حضور نیافتن این افراد در بیمارستان با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش شمار مبتلایان به این بیماری است.  

وی بیان کرد: اکنون در بیمارستان شهید چمران ۱۶ فرد مبتلا به کرونا بستری و تحت مداوا قرار دارند و از آنجا که خطر ابتلا در بیماران مزمن و پرریسک بسیار بالا است، تصمیم به ارائه خدمات غیرحضوری درمان و تامین دارو از راه دور گرفتیم.

به گفته دکتر طباطبایی، این طرح با هدف کاهش تردد افراد پر ریسک به بیمارستان و پیشگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان شهید چمران ساوه اجرا می‌شود تا از فشار مضاعف بر پرسنل پرستاری و کادر درمان این مرکز کاسته شود.

وی با بیان اینکه طرح خدمات غیرحضوری از اسفند پارسال در این بیمارستان اغاز شده، اظهار داشت: سبک کار در این طرح به این صورت است که با استفاده از اطلاعات موجود در پرونده درمانی افراد پرخطر، با آنها تماس می گیریم و طبق اظهارات بیمار و علائمی که بیان می کنند نسبت به پیچیدن نسخه اقدام و داروها نیز همراه با یکی از کارشناسان این مرکز به درب منازل شان ارسال می شود.

رییس بیمارستان شهید چمران ساوه گفت: با توجه به غیردولتی بودن این مرکز و وابستگی آن به تامین اجتماعی، هیچ هزینه ای بابت این خدمات از بیماران دریافت نمی شود و آغاز این طرح سبب شده تا بیماران ضمن احساس رضایت و ارزشمندی، پیامهای زیادی در تقدیر از کادر پزشکی و درمان و پرستاری مرکز ارسال کنند.

وی گفت: در بیمارستان شهید چمران بالاترین سطح حفاظت از کادر درمانی و پرستاری با ارائه بهترین نوع ماسک، لباس و سایر اقلام حفاظتی انجام می شود و تاکنون مشکل خاصی برای پرسنل در پیوند با کرونا پیش نیامده است.

وی با اشاره به هزینه های بالای تامین اقلام بهداشتی، گفت: فقط در سه ماه نخست امسال افزون بر ۹۰۰ میلیون ریال از منابع این مرکز برای خرید مواد ضدعفونی و ویژه شست و شوی دست هزینه شد و اگر بخواهیم برای بیماران، کادر درمانی و همراهان و ارباب رجوع هم ماسک تهیه کنیم هزینه ای فراتر از ۱۰ میلیارد ریال در بردارد که از توان بیمارستان خارج است.

نیاز به کمک خیرین در تهیه ماسک

دکتر طباطبایی گفت: در زمینه تهیه ماسک از خیرین بخش سلامت انتظار مساعدت دارین زیرا یکی از اقلام بسیار ضروری در این بیمارستان که محل بستری مبتلایان به کرونا است، به شمار می آید.

رییس بیمارستان شهید چمران اظهار داشت: در صورتی که خیرین و افراد نیکوکار قصد تامین ماسک برای این مرکز درمانی را دارند، قبل از هر اقدامی در مورد نوع و کیفیت ماسک ها با مدیریت و کارشناسان بیمارستان هماهنگی لازم را انجام دهند زیرا هر نوع ماسکی از دید تخصصی ما قابلیت استفاده برای بیمارستان را ندارد.

شهرستان ساوه طبق اعلام مراجع علوم پزشکی از حیث شیوع کرونا درموج دوم در وضعیت زرد قرار دارد و تاکنون با تلاش کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان های این شهر افزون بر یک هزار و ۵۰۰ مبتلا به کرونا درمان و بهبود یافته اند.