گردشگری و توریسم

ظرفیت مراکز درمانی خلخال برای پذیرش بیماران کرونایی پر است

دکتر سجاد رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در روزهای اخیر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در خلخال سه برابر رشد کرده و این در حالی است که سرعت انتقال این ویروس نیز ۲.۵ برابر در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: سهل‌انگاری بیش از پیش مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هرگونه پیش‌بینی برای خروج از پیک بیماری کرونا را غیرممکن کرده است.

دکتر رحیمی گفت: ادامه این روند تیم درمان را دچار خستگی و فرسودگی کرده و فشار عصبی وارده از جانب این بیماری به کادر درمان نیز موجب شده تا این افراد شرایط بسیار سخت کاری را با توجه به ترس از انتقال بیماری از سوی خود به خانواده تجربه کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال تشریح کرد: هم‌اکنون تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان خلخال از ترخیص‌شدگان بیشتر شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به تکمیل ظرفیت بخش کرونای بیمارستان برنامه‌ای برای تخت اضافی در بیمارستان نداریم ، در عین حال عبور از پیک کرونا به معنای پایان کار این ویروس و مصونیت از ابتلا به این بیماری در منطقه نیست.

وی گفت: انتظار از مردم رعایت همه موارد بهداشتی تا زمان ریشه‌کنی این بیماری است.

او همچنین وضعیت روستای بفراجرد خلخال از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا  و مرگ ومیرهای ناشی از آن را بسیار نگران‌کننده دانست و افزود: اگر چاره‌ای نشود و عروسی‌های این روستا مدیریت نشود به آتشی افروخته برای دامن‌گیر شدن سایر مناطق شهرستان تبدیل خواهد شد.

وی گفت: در چهار روز گذشته چهار نفر در اثر ابتلا به کرونا در خلخال جان باختند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان نیز به ۱۶ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه خستگی ناشی از مقابله با کرونا از سوی مردم به معنی تسلیم شدن در مقابل این بیماری مهلک است، اظهارداشت: افزایش عدد مواد پایه به معنی افزایش تعداد انتقال از یک نفر کرونایی به تعداد بیشتری از افراد سالم است. 

وی گفت: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم همراه با عدم تاب‌آوری سیستم درمانی در مقابل تعداد فزاینده مبتلایان به کرونا مجبور به بازگشت به محدودیت‌های دوران آغازین شیوع این ویروس در منطقه خواهیم بود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.