گردشگری و توریسم

استاندار تهران: اولویت‌های پژوهشی استان اعلام می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در اولین کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: ۱۷ محور کلی در قالب ۱۴۴ موضوع برای اولویت های پژوهشی استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: موضوعات و محورها از طریق فراخوان در اختیار واحدهای علمی و دانشگاهی قرار گیرد تا تبادل نظر نسبت به آنها صورت گیرد.

 محسنی بندپی تاکید کرد: بررسی علمی و کارشناسانه موضوعات از طریق دانشگاه ها و مراکز علمی می تواند نقش موثری در برون رفت از مشکلات و ارائه راه حل های کاربردی داشته باشد.

وی تصریح کرد: موضوعات و مشکلات دستگاه های اجرایی نیز در قالب فراخوان اعلام می شود تا از نظرات کارشناسانه اهل فن برای حل مشکلات موجود به بهترین شکل استفاده شود.

 اعتبارات پژوهشی باید استانی تخصیص داده شود

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: دستگاه های زیادی در استان تهران وجود دارد اما پژوهش‌ها و اعتبارات آن به صورت ملی اختصاص داده می شود که باید اعتبارات استانی باشد تا در راستای رفع مشکلات استان هزینه شود.

غلامرضا عباس پاشا در اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان افزود: با استفاده از تحقیقات و پژوهش می توان به تصمیم سازی های منطقی و راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات دست یافت.

وی ادامه داد: پژوهش در استان تهران به سبب شرایط خاص و مشکلات موجود اهمیت مضاعفی دارد در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ها برای بررسی اولویت های پژوهشی استان منعقد می شود.