گردشگری و توریسم

۲۴۰ نفر درپرسش مهر بیست ریاست جمهوری برگزیده کشوری شدند

علی رمضانی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا درکرج اظهارداشت: دراین فراخوان ملی 2 میلیون و ۵۰۰ هزار و ۴۰ نفرشرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و معلمان در۲۰رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات درسطح نواحی و شهرستان‌ها ارسال کردند.
وی با بیان اینکه ۱۸ هزارنفرازفرهنگیان آثارشان را به دبیرخانه کشوری پرسش مهربیست ریاست جمهوری ارسال کردند، بیان داشت: حدود پنج هزاراثر منتخب دانش آموزی از استان‌ها نیز به این دبیرخانه ارسال شد.
رمضانی تصریح کرد: ۴۵۰ معلم هنرمند نیزدراین رقابت ها شایسته تقدیرشناخته شده اند که ازسوی آموزش و پرورش استان ها مورد تجلیل قرارمی گیرند.
وی اضافه کرد: آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دل‌پذیرتروامن‌ ترباشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید، سوال پرسش مهر بیست ریاست جمهوری است.
وی یادآورشد: به دلیل شرایط کرونایی درقالب یک کنگره ملی مجازی ازدانش آموزان و معلمان برگزیده تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: فرآیند اجرایی پرسش مهر بیست ریاست جمهوری از طریق الکترونیکی با هدف کاهش مصرف کاغذ نجام شد.
وی هدف ازبرگزاری پرسش مهرریاست جمهوری را پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌ های گروهی و کشف و رشد و پرورش استعدادهای بالقوه ذکر کرد.
رمضانی تاکید کرد: این فراخوان ملی در ۶ گرایش حوزه ادبی و پژوهشی، حوزه سرود و آوایی، حوزه فیلم، حوزه هنرهای نمایشی، حوزه رسانه و فضای مجازی، حوزه تجسمی صورت گرفت که شاهد افزایش مشارکت ۲۰ درصدی شرکت کنندگان دراین دوره شدیم.