گردشگری و توریسم

تکمیل یکهزار و ۳۰۰ پروژه بازسازی سیل لرستان تا پایان سال ۹۹

به گزارش ایرنا سیدموسی خادمی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  افزود: این طرح ها از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: البته در مواردی نیز به دلایلی چون سخت گذربودن منطقه، ضعیف بودن پیمانکار یا عدم استقبال پیمانکاران به دلیل تامین منابع اعتبار از محل اوراق و اسناد با زمان بازپرداخت چند ساله  مشکلاتی وجود دارد که تصمیماتی در خصوص تسریع در روند اجرای آنها نیز اتخاذ شده است. 

وی با تاکید بر لایروبی رودخانه ها برای جلوگیری از بروز سیل تصریح کرد: این امر برای حفظ تاسیسات اطراف رودخانه ها  مثل جاده ها ،تاسیسات آب، برق و گاز و همچنین روستاهای مجاور رودخانه ها و همچنین مهندسی رودخانه اهمیت دارد.

استاندار لرستان در خصوص آتش سوزی جنگل ها و مراتع نیز گفت:  باوجودی که این منطقه بیشترین جنگل های زاگرس را در بین استان‌های کشور دارد اما به دلیل اقدامات صورت گرفته، میزان آتش‌سوزی‌ها نسبتا پایین است  اما باید مراقبت ها را بیشتر کرد و مردم همچنان همکاری داشته باشند.

خادمی اضافه کرد: تاکنون در سطح استان ۵۸۰ هکتار آتش سوزی رخ داده که اغلب آنها در مراتع  بوده و جنگل ها آسیب چندانی نداشته اند.

به گفته وی مانور آمادگی در مقابل زلزله  ۶ تا هفت ریشتری در شهر خرم‌آباد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی انجام برگزار می شود.