گردشگری و توریسم

۱۳۷ طلاق توافقی در کاشان ثبت شد

ام‌البین متقی‌نژاد روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کاشان بیان کرد: دادگستری کاشان نیز اعلام کرد که در این مدت ۲۲۱ مراجعه کننده داشته است.

وی با تاکید بر آموزش وکیلان دادگستری با همکاری روان‌شناسان، افزود: زوج‌ها به مرکزهای مشاوره مراجعه نمی‌کنند، بلکه وکیل آنها امور را پیگیری می‌کند و حتی نامه‌نگاری بهزیستی برای دادگستری را وکیل تحویل می‌دهد.

رییس اداره بهزیستی کاشان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکزهای مشاوره جز اعتیاد و بیماری‌های اعصاب و روان، دخالت والدین یکی از علت‌های مهم ازدیاد طلاق در این شهرستان است که قرار شد در کنار ارایه آموزش‌های لازم به زوج‌های جوان، برای والدین آنها نیز آموزش‌هایی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برخی پدران و مادران از سر دلسوزی تجربه‌های منفی خود را به فرزندان انتقال می‌دهند که این مهم افزایش آمار طلاق را در پی دارد.

متقی‌نژاد خیانت همچنین تصریح کرد: خیانت یا تصور خیانت نیز آمار طلاق در این شهرستان را افزایش داده است که این مورد نیز باید از سوی روان‌شناسان در بدو ازدواج به زوج‌ها آموزش داده شود تا چگونه با چنین بحرانی برخورد کنند.

ضرورت توجه به تحکیم ازدواج

فرماندار ویژه کاشان نیز در ادامه نشست بر ضرورت توجه به مسایلی که به طور مستقیم در امر تحکیم ازدواج تاثیر دارند، منجمله باورهای دینی و بالا بردن آستانه تحمل تاکید کرد.

علی‌اکبر مرتضایی گفت: بخش از طلاق‌ها به علت ضعف اقتصادی و برخی نیز به علت جاذبه‌های اقتصادی است.

وی نقش دانشگاه‌ها در تحکیم بنیان خانواده‌ها را بسیار موثر دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید چند واحد درسی مرتبط با هنر درست زندگی کردن را به دانشجویان آموزش دهند.

فرماندار ویژه کاشان همچنین به تعطیلی کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج در نتیجه شیوع ویروس کرونا و لزوم خودداری از اجتماعات اشاره و بر ضرورت در نظر گرفتن تمهیدی برای برقراری دوباره آموزش‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم ارایه آمار واقعی از سوی مسوولان دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: بدون آمار هیچ‌گونه تصمیمی نمی‌توان گرفت؛ مسوولان باید همواره برای اظهار نظرهای خود پیوست آماری داشته باشند، در غیر این صورت کار به سرانجام نخواهد رسید.

مرتضایی همچین از برخی پایان‌نامه‌های دانشجویی گلایه کرد و گفت: مشکل اصلی این پایان‌نامه‌ها بومی نبودن آنها است، چون پایان‌نامه منجمله در موضوع خانواده باید منتج به برطرف کردن مشکلات شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.