گردشگری و توریسم

نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان

رییس انجمن دارت هرمزگان درگذشت

هاشم جعفری رییس انجمن دارت استان هرمزگان و رییس هیات تکواندو شهرستان بندرعباس به علت ایست قلبی درگذشت.

هاشم جعفری مسوولیت انجمن دارت هرمزگان را از سال ٨٣ برعهده داشت و این رشته یکی از فعال‌ترین رشته‌های ورزشی در این استان است.

وی در سال ۹۸ با همکاری هیات  انجمن‌های ورزشی و باشگاه‌های خصوصی به صورت میانگین در ماه ۲ بار مسابقه سطح حرفه ای برگزار کرد.

 البته در کنار مسابقه‌های حرفه ای، مسابقه کارکنان دولت در بخش بانوان و آقایان، مسابقه بازنشستگان شرکت نفت و مسابقه  قهرمانی هرمزگان را در بندرعباس و جزیره هرمز برگزار کرد.

لغو ۵۴ مراسم عروسی در رودان

فرماندار رودان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، تاکنون ۵۴ مراسم عروسی در این شهرستان لغو و یک بانک و ۲ اداره نیز تعطیل شده‌اند.

مصطفی غلام‌پور درنشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا در رودان افزود: آمار فوتیها ناشی از کرونا نیز در رودان افزایش یافته که تا هفته آینده یک تیم ارزیاب از دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی شیوع کرونا و علت اصلی افزایش فوتی‌ها در این شهرستان مستقر می‌شوند.

وی بیان داشت: اصناف همکاری‌های خوبی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوِیژه استفاده از ماسک در رودان داشته‌اند و اکنون در سطح شهرستان نیز رعایت نکات بهداشتی افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد.

کشف ۴۸۰ کیلوگرم حشیش دربندرلنگه

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بندرلنگه ۴۸۰ کیلوگرم حشیش جاسازی شده درعمق ۲ متری زمین شناسایی و کشف شد.

 سردار جعفری اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بندرلنگه در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق موادمخدر و مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی یک بارانداز مواد مخدر را در یکی از مناطق بیابانی بندرمقام شناسایی کردند.

وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی شب گذشته با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در بازرسی از محل ۴۸۰ کیلوگرم  حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در عمق ۲ متری زمین و گل و لای جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارداشت: مواد مخدر کشف شده به یگان انتقال و تلاش ماموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و سوداگران مرگ ادامه دارد.

کشف داروی غیرمجاز در بندرلنگه

فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه از کشف ۲۶ هزار و ۵۴۰ قلم انواع داروهای غیرمجاز به ارزش ۲میلیارد و۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب کاظمی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و درپی خبری مبنی برفعالیت فردی سودجو که اقدام به تهیه و توزیع داروی غیرمجاز در سطح شهرستان دارد، شناسایی و پیگیری موضوع در دستورکار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان قرارگرفت.

وی بیان داشت: ماموران پس از شناسایی و هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این واحد صنفی ۲۶ هزار و ۵۴۰ قلم انواع داروهای غیرمجاز، مکمل‌های بدنسازی و بطری‌های دست ساز دارو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی بندرلنگه عنوان کرد: در این رابطه واحد صنفی متخلف پلمب و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد