گردشگری و توریسم

امام جمعه بوشهر: شورای نگهبان سدی استوار در مقابل دشمن است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در پیام آدینه با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اعلام کرد: شورای نگهبان ضامن سلامت تصویب قوانین بر اساس موازین اسلام، قانون اساسی، نظارت کارآمد و حسن اجرای انتخابات است و تاکنون کارنامه بسیار موفقی از خود به جا گذاشته و همواره مورد حمایت و تکریم امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در خصوص نظام بانکداری در ایران اضافه کرد: نظام بانکداری کنونی در ایران نیازمند تحول بنیادین در ۲ عرصه نگرش اهدافی  رفتار اقتصادی است.

صفایی بوشهری ادامه داد: بانک در منظومه اقتصاد نقش قلب تپنده جذب و تزریق نقدینگی در راستای گردش کارآمد با هدف تولید و رونق، رشد ثروت عمومی و ملی، رفاه عمومی بدون تصدی‌گری و فشار اقتصادی به جامعه هدف است که فاصله زیادی با این هدف‌ها در کشور احساس می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه از اقدام اخیر قوه قضاییه در خودداری از صدور حکم نسبت به شکایت‌ بانک‌های متخلف از مصوبه‌های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نسبت به قراردادهای مخالف آن حمایت می‌شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: امید است نظام بانک‌داری به طور کامل در خدمت شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی، مردم  و بویژه تولیدکنندگان باشد.

وی با اشاره به ویروس کووید ۱۹ گفت: در هفته‌های گذشته افراد زیادی از هموطنان ما براثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور و استان بوشهر جان باختند و شمار زیادی نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند که در این راستا همگان ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی و اجتماعی هستند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: بی تردید حفظ سلامت خود و دیگران از لحاظ شرعی واجب است.

وی ادامه داد: از تمام مردم و خیران تقاضا می‌شود ستاد مبارزه با بیماری کرونا را مورد حمایت قرار دهند و با تامین کالاهای مورد نیاز به بیمارستان‌های استان کمک کنند.

صفایی بوشهری افزود: از همه کسانی که در بیمارستان‌ها خدمت می‌کنند از جمله پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، خدماتی و طلبه‌ها که در بیمارستان‌های استان مستقر شده‌اند قدردانی می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از آموزه‌های بسیار مهم اسلام مواسات و کمک به دیگران در مواقع بحرانی است در همین راستا از همه خیران و نیکوکاران انتظار می‌رود با مجاهدت و تلاش بیشتری در این شرایط به یاری نیازمندان بشتابند.