گردشگری و توریسم

وکیل دادگستری: رفع اطاله دادرسی از نشانه‌های تحول قضایی است

یوسف رضا ادیب زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: مصداق‌های تحول در گام دوم انقلاب، باید تعریف شود و با برنامه و ایدئولوژی مشخص به سمت مطلوب و کمال گام برداریم.
وی ادامه داد: یکی از راههایی که مانع اطاله دادرسی می‌شود، حضور وکیل سالم، عالم و دارای اخلاق حرفه‌ای است که می‌تواند در کنار قاضی، بازپرس و دادیار به مردم کمک کند.
ادیب‌زاده با تاکید بر لزوم تحول در عرصه‌های مختلف قضایی اظهارداشت: وکیل و قاضی دو کفه ترازوی عدالت و مکمل یکدیگر هستند و اگر بتوانند برای قضات و وکلا آموزش های لازم را بگذراند تا هر یک بیشتر به حقوق و وظایف خود آگاه شوند، در ایجاد تحول بسیار موثر است همچنین مراجعان دستگاه قضایی نیز باید آموزش های لازم را به طرق مختلف دریافت کنند.  
این حقوقدان خاطرنشان کرد: از روزی که حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه شروع به فعالیت کردند، تحولات چشمگیری در زمینه تکریم مراجعان، حفظ شأن قضات، حفظ شأن وکلا، رعایت حقوق متهمان و زندانیان در دستگاه قضایی ایجاد شد.
وی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد به عنوان رویکرد تحولی در دستگاه قضا، افزود: قوه قضاییه اهتمام جدی در مبارزه با فساد اداری و قضایی دارد و مبارزه با فساد را در درون قوه قضاییه نیز با جدیت پیگیری می کند.
معاون دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اضافه کرد: اکنون هرکجا نامی از دستگاه قضا می آید، عامل بازدارنده برای پیشگیری از فساد است و این مسأله نشانگر تحول در دستگاه قضایی است.
ادیب‌زاده یادآور شد: ریاست قوه قضاییه چون شخصا فرد سالمی هستند، انتصاب‌های شایسته و سالمی داشتند و وقتی رأس یک مجموعه از سلامت کامل حرفه ای، اخلاقی و توانمندی های لازم برخوردار باشد، افراد دیگر آن سیستم هم در جهت صحیح گام بر می‌دارند.

نخستین انتخابات شورای عالی وکلا ٣٠ تیر برگزار می شود
وی درباره انتخابات شورای عالی وکلا و گروه وکلای تحول گرا نیز اظهارداشت: این انتخابات اولین انتخابات شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است که در سطح کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.
مشاور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در امور اجرایی با بیان اینکه ٣٠ تیرماه این انتخابات برگزار می شود، گفت: یکی از مزایای این انتخابات، این است که نیاز به اجتماع شرکت کنندگان ندارد و به صورت اینترنتی برگزار می شود.
عضو هیات مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه استان تهران افزود: اعضای هیات مدیره‌ها و بازرسان می توانند در این انتخابات شرکت کنند.
عضو گروه وکلای تحول‌گرا خاطرنشان کرد: سوابق اعضای این گروه ١۵ نفره در یک کارگروه تخصصی بررسی و با توجه به سیاست ها و برنامه های تدوین شده، گروه وکلای تحول گرا با هدف تحول در جامعه وکالت تشکیل شد.