گردشگری و توریسم

۷۳ بیمار بهبود یافته کرونا در همدان پلاسما اهدا کردند

فاطمه یادگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا نیاز به پلاسما نیز بیشتر احساس می شود و این موضوع از طریق حوزه درمان به مرکز انتقال خون برای جلب همکاری بهبود یافتگان اطلاع رسانی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه لیست و اطلاعات افراد بهبود یافته در اختیار انتقال خون قرار گرفته ، تماس های تلفنی و فراخوان پیامکی برای ترغیب بهبود یافتگان برای اهدای پلاسما به صورت مستمر در حال انجام است.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان افزود: چند تن از بانوان بهبود یافته از کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کردند اما با توجه به اینکه شرایط لازم نظیر باردار نشدن، سقط نکردن جنین، داشتن رگ مناسب و وزن بالای ۷۵ کیلوگرم را نداشتند اهدای پلاسمایی از سوی این افراد صورت نگرفت.

یادگاری از بهبود یافتگان خواست به پویش شکرانه سلامت بپیوندند و گفت: فرایند اهدای پلاسما حدود یک تا یک و نیم ساعت طول می کشد و این فرایند شامل پذیرش، معاینه اولیه، نمونه گیری و  قرار گرفتن زیر دستگاه برای اهدای پلاسما است.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان اظهار داشت: وضعیت ذخیره خونی این مرکز با توجه به استقبال مردم از اهدای خون مناسب بوده و هیچگونه کمبودی احساس نمی شود.

یادگاری با بیان اینکه مراکز اهدای خون از نظر بیماری کرونا ایمن هستند بیان کرد: مراجعه کنندگان نباید دغدغه ای داشته باشند چراکه روزانه در چند نوبت این مراکز به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

وی افزود: همچنین مواد و ژل ضدعفونی کننده در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد تا در صورت نیاز از آن برای ضدعفونی کردن دست ها و وسایل استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز سه‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.