گردشگری و توریسم

سنجش ۲۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در لرستان

امیر اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی جسمانی لرستان اظهارداشت: روزانه ۲۰ دانش آموز نوبت دهی می شوند و تاکنون نیز پنج هزار و ۱۷۴ دانش اموز در سامانه ثبت نوبت شدند و براساس برنامه زمانبندی هر نیم ساعت یک دانش اموز نوبت دهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده که کمترین تجمع ممکن ایجاد شود و در صورت نیاز نوآموزان در حیاط پایگاه های سنجش در ایستگاه نقاشی مشغول خواهند شد، ادامه داد: براساس پروتکل های تعریف شده و تاکید ستاد استانی مدریت کرونا هیچ فردی نمیتواند بدون ماسک و دستکش وارد پایگاه های سنجش شود.

اسماعیلی تاکید کرد: در همه پایگاه های سنجش سطح استان تب سنج و مواد ضدعفونی در نظر گرفته شده عوامل اجرایی هم با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی اقدام به سنجش سلامت جسمانی نوآموزان می کنند.

وی بیان کرد: طرح سنجش نوآموزان با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی در۲۶ پایگاه سنجش در سطح استان انجام میشود.

اسماعیلی با اشاره به شرکت ۹۹ درصدی نوآموزان در طرح سنجش سال گذشته اضافه کرد: امسال چهار پایگاه سنجش اضافه شده و ۱۸۰ نفر هم کار ارزیابی و سنجش سلامت نوآموزان را بر عهده خواهند داشت.
وی افزود: هزینه سنجش هرنفر مبلغ ۴۰ هزار تومان میباشد که برای نوآموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی و مناطق عشایری رایگان انجام میشود.