گردشگری و توریسم

۱۳۰ مربی مهدکودک در شیروان بیکار شدند

علی اکبر آرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد مربی ۴۰ نفر بیمه شده و کدکارگاهی دارند که با ثبت نام انجام شده در سامانه، دولت برای هر نفر ۱۵ میلیون ریال واریز کرده است.

وی گفت: در حال پیگیری کمک دولت برای  مابقی مربیان هستیم تا اقدامی برای آنان صورت گیرد زیراکه بسیاری از آنان سرپرست خانوار هستند که با موضوع پیش آمده دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده اند.

وی گفت: اینک ۲۴ مهدکودک در سطح شهر و روستای شیروان فعالیت دارند که هزار کودک از شیرخوار تا ۶ سال در آن نگهداری می شود که ۷۰ درصد آنان استیجاری هستند.

رییس اداره بهزیستی شیروان با بیان اینکه مکان های استیجاری به خاطر کرونا دچار ضرر و زیان بیشتری شده اند، گفت: چهار مهد هم در آستانه تعطیلی است.

آرام افزود: هم اکنون با توجه به اعلام بازگشایی مهدکودک ها، فقط یک مهدکودک شیروان با تعداد هفت کودک و انجام پروتکل های بهداشتی و بازدید های صورت گرفته فعالیت دارد.

رییس اداره بهزیستی شیروان افزود: یکی از مشکلات کنونی نبخشیدن اجاره بهای مالکان مهدکودک ها و افزایش اجاره بها است که در این مدت با پی گیری های صورت گرفته فقط یک مالک ۲۰ درصد اجاره را به مبلغ ۱۰ میلیون ریال بخشیده و هرساله ۷ درصد به اجاره بها مهدها اضافه می شود که هیچ گونه همکاری نداشته اند.

آرام با توجه به مشکلات مدیران مهدها گفت: سامانه کارا وام ۱۲ درصدی به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال برای هر مهدی که نیروهایش را بیمه و کدکارگاهی دارد در نظر گرفته که علیرغم تاییدات بانک ها به دلیل تعریف نشدن چنین وامی پاسخگو نیستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.