گردشگری و توریسم

بهزیستی آستارا برای ۲۰ معتاد بهبودیافته شغل ایجاد کرد

فریبرز خورشیدی روز سه شنبه در نشست خبری در اداره بهزیستی آستارا اظهار کرد: معتادان بهبود یافته با دریافت تسهیلات در سال گذشته در زمینه های نقاشی ساختمان، مرغ فروشی، درب و پنجره سازی و سیم کشی ساختمان شاغل شده اند و در حال حاضر در سه کمپ ترک اعتیاد ۵۴ معتاد نگهداری می شود.

وی ادامه داد: کمپ های ترک اعتیاد برای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی و پایش می شوند و در سال جاری ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به این کمپ ها برای خرید تجهیزاتی نظیر تب سنج و مواد شوینده پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: با کمک روانشناسان آستارا طرح پیشگیری از اعتیاد در محله هایی نظیر تله سفی، رحیم محله و شهرک عباس آباد اجرا می شود.

وی بیان کرد: ۳۵ کودک بی سرپرست، ۴۹ دانشجو و ۱۵۰ دانش آموز از حمایت های بهزیستی آستارا بهره مند هستند و برای نگهداری ۳۰ معلول مرکز سعادت، ماهانه ۹ ملیون و ۲۴۰ هزار ریال به ازای هر نفر و به هر ماه به ۳۳ معلول ذهنی مرکز سامان و سارا ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال پرداخت می شود.

 رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: در سال گذشته ۳۲۰ مورد و امسال ۳۰ مورد تقاضای طلاق توافقی در این شهرستان ثبت شده است و کارشناسان اداره بهزیستی با روش های مختلف مشاوره و روانشناسی برای تغییر نظر زوجین از طلاق توافقی اقدام می کنند.

خورشیدی افزود: هشت حامی در برنامه های امور اجتماعی بهزیستی آستارا مشارکت می کنند و امیدواریم بیش از پیش شاهد کمک های خیران به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان باشیم.

 ۲۱ تا ۲۶ تیرماه هفته بهزیستی است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی این شهرستان، حدود ۷۰۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند.