گردشگری و توریسم

ائتلاف الفتح عراق خواستار شکایت از آمریکا در سازمان ملل شد

به گزارش السومریه نیوز عراق، در بیانیه ائتلاف الفتح آمده است: محکومیت اقدام آمریکا در استفاده از پهپاد برای ترور شهید قاسم سلیمانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل رویدادی مثبت بود و امیدواریم که سازمان ملل مواضع شجاعانه‌تر در مقابله با گستاخی آمریکا در نقض حاکمیت کشورها و انجام مکرر سلسله عملیات‌ خصمانه خود اتخاذ کند.

ائتلاف الفتح از دولت خواسته تا ارائه شکایت رسمی به سازمان ملل را سرعت بخشد و خواستار محکومیت اقدام آمریکا در ترور شهید ابومهدی المهندس و دیگر شخصیت‌های عراقی در حملات پهپادی آمریکا شود که نقض حاکمیت ملی عراق است.

این ائتلاف عراقی، همچنین از پارلمان این کشور خواسته؛ کمیته‌ای متشکل از کمیسیون‌های روابط خارجی و دادگستری را برای پیگیری اقدامات دولت و شکایت آن در سازمان ملل تشکیل دهد.

الفتح تأکید کرده است؛ در صورت هرگونه تعلل، دولت مسؤول کوتاهی در قبال خون پاک عراقی‌هایی است که با دفاع از حاکمیت کشور، دشمنان این سرزمین را متحمل شکست کردند.

پیش‌تر «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تصریح کرده بود که آمریکا نتوانسته اسناد و مدارک معتبری مبنی بر تهدید فوری و حتمی سردار سلیمانی برای جان آمریکایی‌ها را ارائه دهد.

آمریکا در دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله هوایی انجام شده با پهپادهای مستقر در عراق، سردار سهپبد قاسم سلیمانی فرمانده وقت سپاه قدس ایران و همراهان وی از جمله ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.