گردشگری و توریسم

اجرای طرح ترافیک همچنان به قوت خود باقی است

به گزارش ایرنا، «علی عالی» روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: به رقم انتشار اطلاعیه‌های متعدد در خصوص نحوه اجرای طرح ترافیک و حتی اطلاع رسانی از طریق سایت ” تهران من” همچنان شهروندان بسیاری در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، از این رو بار دیگر اعلام می‌کنیم از روز هفدهم خرداد ٩٩، طرح‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) در پایتخت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ برقرار است.  

به گفته وی، با توجه به تماس شماری از شهروندان، مجددا تاکید می‌شود؛ یکبار خروج از محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ١٤:٣٠ رایگان خواهد بود.  

عالی با بیان اینکه  در روزهای پنج شنبه نیز صرفاً طرح کنترل آلودگی هوا و از ساعت ٨:٣٠ تا ١٣ اجرا می‌شود تاکید کرد: تغییر ساعت اجرای محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا صرف جهت رفاه حال شهروندان و کارمندان صورت گرفته است که ترددشان در محدوده‌های فوق مشمول عوارض نشود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر در خصوص طرح ترافیک به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir مراجعه کرده، یا با شماره ١٣٧ کد ٥ تماس بگیرند.

هم اکنون دو طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه۹۸، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران هم اکنون طرح های ترافیکی پایتخت در روزهای عادی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می شود.