گردشگری و توریسم

محفل ادبی بیستون فعالیت خود را در کرمانشاه آغاز کرد

«معصومه‌حسنی خونسار» روز سه شنبه به ایرنا گفت: باتوجه به رسالت کتابخانه های عمومی در جامعه و تبدیل شدن کتابخانه‌های عمومی به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی محفل ادبی بیستون در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی نهادهای اجتماعی هستند که آمیزه‌ای از نقش‌های آموزشی و پژوهشی، سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت را در خود جای داده و امکان رشد اندیشه و شکوفایی استعدادها و باروری ذهن خلاق انسان‌های پویا و جستجوگر را فراهم می‌کنند و یکی از مهمترین ارکان تحولات فرهنگی به شمار می‌آید.

وی اظهارداشت: تشکیل محفل‌های ادبی با در نظر گرفتن مواردی چون شناسایی استعدادهای ارزشمند، رشد قابلیت‌های ادبی، تقویت جریان شعر و ادبیات متعهد، سامان دهی خواسته‌های مخاطبان به ویژه علاقه مندان شعر و ادب راه‌کاری است تا همواره کتابخانه‌ها ظرفیت‌های خود را بروز دهند و پایگاه ادبی شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: در این راستا پیرو دستورالعمل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور تشکیل و تقویت محفل‌های ادبی اعم از برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد کتاب، سیرهای مطالعاتی و … و ترویج آن در ارتقای مطالعه، محفل های ادبی بیستون در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تشکیل و آغاز به کار می کند.

حسنی خونسار خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت این محفل‌ها در جذب مخاطبان علاقه مند، منوچهر پروینی، از فعالین فرهنگی و پیشکسوت حوزه ادبیات استان به عنوان دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با نام محفل ادبی بیستون تعیین گردید و به مناسبت روز قلم در رادیو صدای کرمانشاه با اعلام شروع به کار این محفل ادبی از تمامی فعالین این حوزه دعوت کرد در شکل گیری و فعالیت این محفل و سایر محفل های ادبی سطح کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی استان وی را همراهی کنند.

استان کرمانشاه ۱۰۶ کتابخانه عمومی با حدود یک میلیون جلد کتاب دارد و بیش از ۷۲ هزار نفر از جمعیت استان نیز اکنون عضو این کتابخانه ها هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.