گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

توسعه زیرساخت ها گامی مؤثر در ارتقای ورزش کهگیلویه و بویراحمد است 

سید محمدتقی علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزش کهگیلویه و بویراحمد در صورت تحقق این امر مهم می تواند به جایگاه واقعی خود در کشور برسد. 

وی افزود: برخی مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله حسین کلانتری استاندار و هر سه نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی تاکنون حمایت های لازم را از حوزه ورزش استان داشته اند که قابل تقدیر است. 

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این حمایت ها تا حدودی سبب انجام فعالیت های مطلوب در زمینه توسعه امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌ های ورزشی در استان شده است. 

علوی بدون اشاره به آمار، عنوان کرد: هم اینک تعدادی طرح ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی فوتبال، استخر و سالن به مساحت ۴۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در کهگیلویه و بویراحمد از سوی دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان این استان در حال ساخت است. 

وی ابراز داشت: تکمیل و افتتاح این طرح ها منجر به افزایش سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد از حدود ۸۰ صدم مترمربع به ازای هر نفر به ۹۶ صدم مترمربع به ازای هر نفر می شود. 

علوی به وجود ظرفیت ‌های چشمگیر ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: باید با شناسایی، پرورش و شکوفایی این استعدادها شرایط برای کسب موفقیت های مهمتر در عرصه ملی برای آنان فراهم شود. 

تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف افزون بر ۵۰ هزار نفر است.