گردشگری و توریسم

توزیع بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب در مناطق روستایی کشور

ابراهیم حیدری با اشاره به جزئیات این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اهدای کتاب به مناطق روستایی کشور با شعار «با کتاب می‌شه» و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار کمتر برخوردار جامعه به اجرا درآمد.
 
وی با اشاره به نهادها و دستگاه‎های مشارکت‎کننده در این طرح گفت: این طرح با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی اعم از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور، شهرداری تهران، موسسه مهر گیتی و انجمن حامی در شهر تهران انجام شد. مرحله اول این طرح در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

 
حیدری ادامه داد: این طرح با هدف جمع‌‎آوری کتاب‌های اهدایی مردم و سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی راه اندازی شد. تعداد ۱۵۰ هزار جلد کتاب در حوزه‌ها و عناوین گوناگون جمع‌آوری شد و پس از بررسی توسط کارشناسان تعداد ۶۰ هزار جلد از این کتاب‌ها انتخاب و برای روستاهای شرکت‌کننده و فعال در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از ۱۱ استان کشور آماده‌سازی و ارسال می‌شود.
 
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی‎های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح پس از بهبود شرایط کرونایی موجود کشور با هماهنگی و همکاری تعداد بیشتری از نهادها و دستگاه‌های عمومی دولتی و بخش خصوصی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و کتاب‌های جمع‌آوری شده برای سایر روستاهای شرکت کننده در این جشنواره در سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس این گزارش، کتاب‌های اهدایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در روستاها توزیع خواهد شد.