گردشگری و توریسم

عراق: حملات ترکیه به اقلیم کردستان نقض حاکمیت بغداد است

به گزارش شبکه خبری “سومریه نیوز”، ” احمد ملا طلال” سخنگوی نخست وزیر عراق با بیان این که نیروهای ترکیه مدتی است که دست به تجاوزات مکرر در خاک عراق می‌زنند، افزود: دولت بغداد این اقدامات را که به روابط استوار و دیرینه دو ملت، لطمه می‌زند، محکوم می‌کند.

وی خواهان توقف فوری حملات ترکیه به شمال عراق شد که به گفته وی به صلح منطقه‌ آسیب می‌زند، افزون بر این که تعرض به حاکمیت، جان و مال شهروندان عراق است.

سخنگوی مصطفی الکاظمی از تحویل ۲ نامه اعتراضی و شدید اللحن دولت بغداد به سفیر ترکیه در عراق خبر داد و تصریح کرد: ما برای تثبیت حق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و قوانین بین‌المللی عمل خواهیم کرد.

وزارت امور خارجه عراق در هفته‌های گذشته نیز در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به کشورش ۲ بار “فاتح یلدز” سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده بود.

سخنگوی نخست وزیر عراق  در پایان از جامعه جهانی خواست که برای تقویت ثبات در منطقه و حمایت از حق حاکمیت کشورش در حفاظت از اراضی و امنیت شهروندانش، اقداماتی انجام دهد.

اعتراض بغداد به حملات یکجانبه ترکیه به شمال عراق ۲ روز پس از آن روی می‌دهد که منابع کرد عراقی روز جمعه از حملات دوباره جنگنده‌های ارتش ترکیه به مناطق کوهستانی استان «دهوک» خبر دادند.

ارتش ترکیه مدعی است که هدف از عملیات موسوم به «چنگال» در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ. ک. ک است.