گردشگری و توریسم

نماز جمعه ۱۳تیرماه در چهار شهرستان فارس اقامه نمی‌شود

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان پنجشنبه ۱۳تیرماه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های لار، خنج، گراش، جهرم و فسا به دلیل اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا اقامه نخواهد شد.

وی افزود: نماز جمعه در دیگر شهرهای استان فارس از جمله شیراز برگزار می‌شود.

ملک‌مکان در ادامه از تمام نمازگزاران درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازجمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند؛ همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا است، مسوولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی تا ۱۲خردادماه، ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

طی ۲۴ساعت ۲ هزار و ۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که هزار و ۵۹۵ نفر بستری شدند؛ همچنان متاسفانه، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید؛ خوشبختانه تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.