گردشگری و توریسم

معاون فرماندار: واسطه‌های بازار میوه و تره‌بار شیراز حذف شود

عبدالرسول حقیقی، سه شنبه در نشست کنترل قیمت میوه و تره بار شیراز که با مدیرانان شهری این کلانشهر برگزار شد، با اشاره به برخی کاستی‌های موجود در روند کنونی فروش بار در میدان‌های میوه و تره‌بار مرکزی این شهر، برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته برای تعدیل قیمت‌ها را ناکافی دانست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز، شفاف‌سازی قیمت‌ها، حذف بازارهای دست دوم و سوم در میدان مرکزی و نیز نظارت مستمر بر بازار را از جمله راهکارهای تعدیل قیمت در بازار میوه و تره بار عنوان کرد.

حقیقی، ادامه داد: با هدف عرضه مستقیم و بی‌واسطه محصولات باغی با کیفیت و قیمت مناسب، تفاهم نامه‌ای بین شهرداری شیراز و جهاد کشاورزی، برای واگذاری نقاطی در سطح این شهر به اتحادیه باغداران منعقد شده است.

لیلا دودمان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست با اشاره به هماهنگی به عمل آمده با شهرداری این شهر برای توسعه بازارچه‌های شهرداری، گفت: تعدادی از بازارچه‌های سازمان میادین که به هر دلیل تعطیل شده‌اند به زودی بازگشایی شده و برای رفاه حال مردم شیراز، فعالیت اقتصادی خود را از سر خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز هم در این جلسه بیان کرد: با توافقی که با اتحادیه بار فروشان شیراز صورت گرفته، در آینده نزدیک، سامانه هوشمند و مکانیزه فروش بار در میدان مرکزی میوه و تره بار این شهر راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین در ادامه این جلسه اعلام شد که نشست‌های کنترل قیمت میوه و تره بار به صورت مستمر تشکیل خواهد شد و لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان مسوول پیگیری مصوبات کمیته کنترل قیمت بازار، حسن اجرای مصوبات را شخصا رصد خواهد کرد.