گردشگری و توریسم

دوره‌های مجازی امکان فراگیری در سیستان و بلوچستان را افزایش داده است

معصومه هادی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: کانون زبان ایران با قدمتی بیش از ۹۰ سال در حال فعالیت است و زبان آموزان در این مکان تسلط کافی بر مطالب و مکالمه پس از دوره‌ها را دارند.

وی گفت: نام‌نویسی ترم زمستان کانون زبان در سیستان و بلوچستان ۱۸۰ درصد رشد داشت اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مواجه و شعبه‌های مجازی کانون زبان ایجاد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: دوره‌های مجازی کانون زبان در همه سطوح و زبان‌ها در حال انجام است و در این زمینه هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در سایت کانون زبان تمامی اقدامات شامل ثبت نام، خرید کتاب‌ها و برگزاری کلاس‌ها بروز انجام می‌شود.

هادی ادامه داد: دوره‌های چهار ساله در کانون زبان تعریف شده و دامنه مخاطبان از پنج سال است و کتاب‌ها توسط خود این کانون تالیف و چاپ و در پایان مدرک بسیار معتبر ارائه می‌شود.

وی به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان نیز اشاره کرد و گفت: کانون یکی از نهادهایی است که به شدت به مخاطب و نیازهای وی اهمیت می‌دهد و در این دنیای شتاب کار هوشمندانه‌ای انجام داده و باز تعریف نوینی ایجاد کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: در کانون تفکر و اخلاق مداری بسیار مهم است زیرا اگر بخواهیم در آینده ایرانی پویاتر داشته باشیم باید امروز روی کودکان سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: بیش‌از ۵۰ سال از راه‌اندازی کانون می‌گذرد که در این مدت ۴۴ فعالیت انجام می‌شده اما از تابستان امسال با ۶۲ فعالیت در خدمت کودکان و نوجوانان است.

هادی ادامه داد: دایره مخاطبان کانون از صفر تا ۲۲ سال است که برنامه‌های ۶ تا ۱۸ سال از تابستان اجرا می‌شود و قبل و بعد این سنین نیاز به زیرساخت دارد که در حال انجام است..

وی گفت: کانون ۲ نوع عضویت دارد که یکی به صورت حضوری و دیگری عضویت در فضای مجازی است که از زمان شیوع کرونا راه‌اندازی شده و تمام افراد این بازه سنی می‌توانند عضو شده و از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح فروشگاه کانون که استانداردترین کتاب ها و وسایل را دارد، افزود: در فضای مجازی کانون افراد به صورت افتخاری و دارای رتبه بالای علمی و موفقیت‌های جهانی عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی کانون برنامه‌های مختلفی مانند هنرهای نمایشی، علمی، مهارت‌ها، کارگاه‌های حال خوش زندگی، شناخت و هدایت استعدادها برگزار می‌شود.

هادی گفت: نام‌نویسی کلاس‌های مجازی از پنج تا ۱۵ تیر بوده و بعد از این زمان کلاس‌ها آغاز خواهد شد و ۱۵ کارگاه برای آموزش های آنلاین استان معرفی شده است.

وی افزود: کلاس‌های مجازی فرصت خوبی است که هر فردی در هر نقطه از کشور و استان می‌تواند در این کلاس‌ها شرکت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان همچنین به ایجاد تفاهم‌نامه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: سال گذشته در راستای سفر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور به استان تفاهم‌نامه‌ای بین این شورا با کانون منعقد شد.

وی گفت: در این تفاهم‌نامه دوره تربیت مربی و مهرواره قصه گویی با عنوان یاریگران زندگی امضا که با حمایت‌های خوب شورا همراه بود و تمامی دوره‌ها با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی برگزار شد.

هادی افزود: این امر یک فضیلت است تا نسل جوان را با آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند آشنا کند تا یاد بگیرند در موقعیت‌های دشوار چه رفتارهایی داشته باشند.

وی اظهارداشت: سعی شده در این کارگاه‌ها مهارت‌های ابراز وجود، قاطعیت، همدلی و خودآگاهی آموزش داده شود و نیازمند برگزاری دوره‌های مخصوص برای خانواده‌ها هستیم که در آینده حتما در این زمینه اقدام خواهد شد زیرا سیستان و بلوچستان در همسایگی افغانستان و پاکستان قرار دارد که دروازه ورود مواد مخدر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور راه‌اندازی تماشاخانه سیار ویژه استان نیز مجوز دریافت شده که در حال تجهیز است.