گردشگری و توریسم

امام جمعه دزفول: توجه به ظرفیت رسانه‌ها یکی از ارکان مدیریت شهری است

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی عصر جمعه در دیدار مدیرکل صدا و سیما و فرماندار دزفول در محل فرمانداری این شهرستان افزود: مدیری که اهمیت رسانه را نداند فاقد یکی از ارکان مهم مدیریت است.
وی ادامه داد: دزفول با وجود نخبگان کشوری، هنرمندان، فرهیختگان علمی و مذهبی جایگاه مهمی در  استان خوزستان و کشور دارد.
امام جمعه دزفول به ظرفیت خیران این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت مراکز درمانی و آموزشی متعدد در دزفول با همت خیران و نیکوکاران نقطه عطفی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
وی اظهار امیدواری کرد با هماهنگی و انسجام بتوان کارهای مثبتی در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام داد.
 رسانه از مهمترین ابزار برای کنترل بحران است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: بدون شک رسانه در بحران فعلی نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و می‌تواند جزو مؤثرترین ابزارها در کنترل بحران‌ باشد.
علی فرهمندپور افزود: از اصحاب رسانه خواسته شده علاوه بر بیان انتقادات خود به بیان اقدامات مثبت و انجام رسالتشان بپردازند چراکه رسانه‌ها می‌توانند اتفاق شگفتی‌سازی در این روزها رقم بزنند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید روحیه امید را به جامعه تزریق کنند، ادامه داد: همه تلاش ما این است که در دهه کرامت با کمک رسانه‌ها و صداوسیمای استان از قرمزی این وضعیت و دغدغه‌های مردم بکاهیم و به دنبال راهی برای تزریق و ایجاد آرامش و امید در جامعه باشیم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نباید اجازه دهیم مردم دچار یاس شوند. 
سید احمد آوایی افزود: باید در شرایط حساس کنونی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم زیرا مردم در شرایط مختلف هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.
وی اظهار امیدواری کرد ارتباط صمیمانه‌تری با صدا و سیمای مرکز خوزستان و دیگر مسوولان برقرار شود تا بتوان در جهت توسعه شهرستان گام برداشت.

سند چشم انداز رسانه‌ای در دزفول تدوین شود
مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان نیز گفت: دزفول ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد که باید به خوبی از طریق رسانه ملی معرفی شوند. 
مسلم رحیمی افزود: نقطه عطف دفاع مقدس در کشور استان خوزستان و یکی از مهمترین این ارکان دزفول است.
وی پیشنهاد کرد در حوزه رسانه سند چشم انداز رسانه‌ای در ابعاد مختلف در دزفول تدوین شود و فرمانداری کارگروهی در این خصوص تشکیل دهد.
رحیمی گفت: باید خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، ورزشی و دیگر حوزه‌ها آموزش داد تا بتوان این ظرفیت‌ها را به درستی در سطح ملی معرفی کرد.
وی با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی در شمال خوزستان افزود: باید همایش‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های دزفول برگزار شود چراکه یکی از زیباترین شهرهای استان و حتی کشور است.