گردشگری و توریسم

اعطای مدرک تخصصی به ۱۴۵ نفر از حافظان قرآن کریم در گیلان

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از حافظان ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم طی هفت سال اخیر مدرک تحصصی قرآن کریم که معادل فوق دیپلم، لیسانس و دکتری است را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم بیست و نهم ماه جاری با حضور ۱۶۰ نفر از حافظان ۱۰ جزء تا کل قرآن کریم در استان گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی با تشریح فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: ۳۶ موسسه قرآنی و ۱۹۵ خانه قرآن شهری و روستایی در این استان به فعالیت های قرآنی می پردازند و ۶۳ تشکل قرآنی در شیوع بیماری کرونا فعال بودند.

وی با بیان اینکه از ۹۷۰ هیات مذهبی حدود ۲۴۵ هیات در دوران کرونا به مجاهدت ویژه اقتصادی و بهداشتی پرداختند، اضافه کرد: هر هیات مذهبی با جمع آوری و جذب کمک های مردمی محل خود به تولید ماسک، گان و توزیع کمک های معیشتی برای محرومان اقدام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان داشت: هیات های مذهبی بیش از آنکه مورد حمایت دستگاه های فرهنگی قرار گیرند، چندین برابر و در مواقعی بیش از ۱۰۰ برابر به نهادهای دولتی شامل بیمارستان ها و مراکز بهزیستی امداد و کمک کردند.