گردشگری و توریسم

پدافند ارتش سوریه با اهداف متخاصم در سویداء و دیرالزور مقابله کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در  «تل الصحن» واقع در حومه سویداء و «کباجب» واقع در حومه دیرالزور مقابله کرد.

یک منبع نظامی سوریه به سانا گفت: در ساعت ۲۱ و ۱۷ دقیقه به وقت محلی، چندین حمله موشکی از سوی شرق و شمال شرق تدمر به برخی از پایگاه های نظامی ما در منطقه کباجب واقع در غرب دیرالزور و منطقه السخنه و همچنین به صورت همزمان حملاتی به یکی از پایگاه های نظامی ما در نزدیکی شهر صلخد واقع در جنوب السویداء انجام شد که بر اثر این حملات دو نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. این حملات خسارت هایی نیز در پی داشت.

۱۵ خرداد نیز سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه، موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه شهر حماه را رهگیری و دفع کرد.

جبهه غربی-عربی-صهیونیستی به سرکردگی آمریکا از اسفندماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را با هدف براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و تسلیح کرد.

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن در سال ۱۳۹۰ از این کشور آواره شدند؛ از این میزان حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.