گردشگری و توریسم

امام جمعه بوکان: تخریب رسانه‌ای خلاف رفتار حرفه‌ای و اسلامی است

ماموستا ملاعباس احمدی روز سه‌شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با موضوع “اخلاق رسانه‌ای” و با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران این شهرستان برگزار شد، افزود: رسالت رسانه و خبرنگار در نظام اسلامی این است که در چارچوب‌های اخلاقی را رعایت کرده و امانتدار واقعی مردم باشد.

وی افزود: رسانه‌ها علاوه‌بر امانتداری در جامعه باید همچنین در راستای اصلاح امور نیز گام برداشته و برای مردم و نظام آبروداری کند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوکان ادامه داد: گاهی برخی در حوزه رسانه با تهدید و تخریب کار خود را پیش می‌برند که درست نیست و رسانه باید بزرگ منش و حقگو باشد و برای اصلاح امور و آرامش در جامعه تلاش کند.

فرمانده انتظامی و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بوکان نیز به مشکلات ایجاد شده توسط برخی کانال‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برخی کانال‌های اطلاع رسانی در این شهرستان مسایل حاشیه‌ای مطرح میکنند که انتظار میرود رسانه های بوکان از این منابع برای خبرهای خود استفاده نکنند.

سرهنگ سلمان حیدری از رسانه‌ها به عنوان سیستم نظارتی بر ادارات یاد کرد و ادامه داد: مسوولان رسانه‌ای شهرستان باید این کار نظارتی را به نحو احسن به انجام برسانند و آبروی مسوولان را حفظ کنند.

وی بر امیدآفرینی و انتقال انرژی مثبت به جامعه توسط رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: در شرایط فعلی که جامعه درگیر بیماری کروناست باید امید را به جامعه تزریق کرده و در جامعه امیدآفرینی کرد.

فرمانده انتظامی بوکان گفت: خبرنگاران و رسانه‌های جمعی این شهرستان در کنار انتقاد از مسوولان باید خود نیز روحیه انتقادپذیری داشته و این روحیه را در دیگر مسوولان نیز بالا ببرند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان نیز در این جلسه گفت: خبرنگار و کسی که عهده‌دار یک رسانه است مسوولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارد و این مسوولیت باید به نحو احسن و در چهارچوب قانون انجام گیرد.

منصور احمدی از روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی به عنوان رکن چهارم دمکراسی یاد کرد و افزود: رسانه‌های ما باید همگرایی و وحدت کلمه را در جامعه حفظ کرده و در این راستا تلاش جدی داشته باشد.

وی گفت: آنها باید در تولید محتویات خبری خود جانب عدل و انصاف را رعایت کرده و در این امر جانبداری و تخریب کسی یا فردی را مد نظر قرار ندهند که این امر علاوه بر رعایت عدل برای رسانه خود می‌تواند مخاطب را نیز جذب خود کند.

در بوکان ۶ نشریه مجوزدار وجود دارد که تعدادی از آنها در حال حاضر منتشر نمی‌شود؛ علاوه بر این یک نشریه مجازی مجوزدار و چهار پایگاه خبری نیز در این شهرستان فعالیت دارد.

بیش از ۱۵ نفر از خبرنگاران این شهرستان دارای بیمه هنرمندان هستند.