گردشگری و توریسم

آمریکا: چهار رسانه چین دارایی‌های خود را به واشنگتن معرفی کنند

به گزارش شبکه سی ان ان، دیوید استیلول معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانو آرام گفت: تلویزیون مرکزی چین، سرویس خبری چین، روزنامه مردم و گلوبال تایمز باید جزئیات کارمندان آمریکایی و دارایی‌های املاک و مستغلات خود را به وزارت امور خارجه آمریکا گزارش دهند. 

استیلول افزود: این رسانه‌ها سازمان‌های خبری مستقل نیستند. آن‌ها به طور مؤثر توسط حزب کمونیست چین کنترل و همچنین به عنوان رسانه‌های تبلیغاتی شناخته می‌شوند. 

به گفته معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام، اقدامات ما موجب افزایش شفافیت در کنترل اطلاعات، نه تنها در رسانه‌های تبلیغاتی دولتی آن‌ها بلکه در میان روزنامه نگاران معتبر و گردهمایی‌های خبری در چین خواهد شد. 

این دومین باری است که آمریکا رسانه‌های چینی را به عنوان نهادهای خارجی معرفی می‌کند و آن‌ها را ملزم به ارائه قوانین و مقررات مربوط به مأموریت‌های دیپلماتیک می‌کند. 

به گزارش ایرنا، مقام‌های آمریکا ماه‌ها است در تلاش هستند تا با طرح و برنامه‌های مختلف چین را در جامعه بین‌المللی تحت فشار قرار داده و چهره این کشور را مخدوش کنند اما توفیقی در این زمینه نداشتند. 

برآیند تصمیماتی که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا می‌گیرد و پیشبرد برنامه‌های تحریمی علیه چین و شماری از کشورهای دیگر،  «تنهایی و انزوای بیشتر» واشنگتن را به دنبال خواهد داشت و اینکه این کشور بازنده اصلی است و متحدانش نیز آن را تنها خواهند گذاشت.