گردشگری و توریسم

شهرداری ثامن آماده اجرای طرح سلامت‌یاران حریم رضوی است

“طرح سلامت‌یاران حریم رضوی” در شرایط تداوم شیوع بیماری ویروسی کرونا با هدف اجرای کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی و نظارت بر آن در حریم پیرامونی بارگاه منور امام رضا (ع) تهیه شده است. 

سیدمصطفی نعمتی عصر دوشنبه در نشستی با رییس مرکز بهداشت منطقه ثامن افزود: طرح توسط مرکز بهداشت این منطقه تهیه شده و ظرفیتهای خوبی نظیر شوراهای اجتماعی محلات و تشکلهای مردمی برای اجرای این طرح وجود دارد.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان از فضاهای تبلیغاتی موجود در سطح منطقه برای اطلاع‌رسانی پیامهای بهداشتی پیشگیرانه در مبارزه با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا استفاده کرد.
شهردار منطقه ثامن گفت: ۱۵ کیلومتر سازه فلزی به عنوان پوشش کارگاهی در اطراف پروژه‌های در حال اجرای این منطقه از شهر مشهد جهت تامین ایمنی شهروندان نصب شده که می‌توان بخشی از آنها را برای نصب پیامها و هشدارهای بهداشتی در نظر گرفت.
وی به برپایی مستمر نشست کارگروه بهداشت منطقه ثامن با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های شهری و مرکز بهداشت منطقه اشاره و بیان کرد: تشکیل کمیته ویژه‌ای به منظور برگزاری نشستهای فوق‌العاده در راستای تبیین راهکارهای افزایش تعامل، تعیین و تقسیم وظایف هر مجموعه و تسهیل و شتای در اجرای “طرح سلامت‌یاران حریم رضوی” در دستور کار معاونت خدمات و محیط زیست شهری منطقه ثامن قرار می‌گیرد.
رییس مرکز بهداشت منطقه ثامن مشهد نیز در این نشست به تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و در پیش بودن ایام تابستان اشاره و بیان کرد: از اینرو “طرح سلامت‌یاران حریم رضوی در منطقه ثامن کلانشهر مشهد اجرا می‌شود.
دکتر حمیدرضا حسین‌زاده افزود: باتوجه به پیش رو بودن ایام دهه کرامت، آغاز فصل تابستان و احتمال افزایش قابل توجه حضور زائران در منطقه ثامن تشدید نظارت و کنترل دقیق‌تر شرایط بهداشت عمومی در این منطقه به منظور پیشگیری از گسترش بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا ضروری است.
وی ادامه داد: به همین منظور طرح سلامت‌یاران حریم رضوی تهیه شده تا پس از تایید و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای آن از جوانان داوطلب ثبت‌نام صورت گیرد. 

رییس مرکز بهداشت منطقه ثامن مشهد گفت: این شهروندان داوطلب پس از آموزش توسط کارشناسان مراکز بهداشت، در امر نظارت بر رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی در داخل و حریم بارگاه منور امام رضا (ع) یاریگر مردم و دست‌اندرکاران امور بهداشتی خواهند بود.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. “شهرداری منطقه ثامن” در این کلانشهر مسوولیت مدیریت امور و ارائه خدمات شهری را در محدوده پیرامونی حرم مطهر حضرت رضا(ع) بر عهده دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۷۴۲ نفر را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.