گردشگری و توریسم

برگزیدگان جشنواره انیمیشن «آنسی» معرفی شدند

به گزارش ورایتی، اگرچه شیوع ویروس کرونا بر ابعاد مختلف جشنواره انیمیشن آنسی تاثیر گذاشت اما برگزارکنندگان این مهمترین رویداد در حوزه پویانمایی جهان در اقدامی نمادین اسامی برگزیدگان جشنواره امسال را طبق زمان‌بندی‌های قبلی و ۱۰ روز جلوتر از اختتامیه رسمی نسخه مجازی، اعلام کردند.  

مراسم اهدای جوایز آنسی امسال به صورت زنده از کانال یوتیوب جشنواره پخش شد و بینندگان فرصت و امکان تعامل با برندگان و تبریک گفتن به آنها را به دست آوردند.

فاجعه: کودکی مارتا جین کنری (Calamity, A Childhood Of Martha Jane Cannary) ساخته رمی شایه از فرانسه جایزه کریستال بهترین انیمیشن این جشنواره را از آن خود کرد.

اگرچه برخی انیمیشن‌های شرکت‌کننده در پلتفرم دیجیتال جشنواره نمایش داده شدند اما تیم فاجعه اکران انیمیشن خود را به پس از بازگشایی سینماها موکول کرده و تاکنون تنهایک کلیپ ۱۷ دقیقه‌ای از پشت صحنه این انیمیشن به همراه مقدمه‌ کوتاه شایه درباره آن، منتشر شده است.

دماغ یا توطئه ماوریک (The Nose Or The Conspiracy Of Maverick) از آندری خرژانوفسکی محصول کشور روسیه، برنده جایزه هیات داوران جشنواره شد و بکشش و این شهر را ترک کن (Kill It And Leave this Town) از ماریوش ویلچینسکی محصول کشور لهستان نشان هیات داوران را در این بخش کسب کرد.  

جنگ موردعلاقه من (My Favourite War) از ایدلزه برکوسکا جاکوبسن محصول مشترک لتونی و نروژ، جایزه بهترین انیمیشن در بخش استعداد نوظهور (Contrechamp) را دریافت کرد، شاخه‌ای که از سال گذشته برای تقدیر از فیلم‌های ساخته شده توسط استعدادهای نوظهور از سراسر جهان به جشنواره آنسی اضافه شد.

ساحر شمن (The Shaman Sorceress) از جائه هوون آن محصول کره جنوبی نیز نشان هیات داوران را در بخش استعدادهای نوظهور از آن خود کرد.

ادیسه شووم (Schooom’s Odyssey) از ژولین بیسارو جایزه کریستال را برای بهترین اثر تلویزیونی برد و انیمیشن ببری که به صرف چای آمد (The Tiger Who Came to Tea) ساخته رابین شا محصول انگلستان نیز نشان ویژه هیات داوران در بخش آثار تلویزیونی این جشنواره را دریافت کرد.

تئودور اوشف انیماتور بلغار نیز با فیزیک درد (The Physics of Sorrow) موفق به کسب جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شد.

جشنواره فیلم‌ انیمیشن انسی یکی از معتبرترین رویدادها در عرصه پویانمایی در سطح بین‌الملل است که هر ساله در آغاز ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار می‌شود. این رویداد که امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شد، از ۱۵ تا ۳۰ ژوئن (۲۶ خرداد تا ۱۰ تیر ۹۹) به صورت آنلاین در حال برگزاری است.