گردشگری و توریسم

دیدار رفت فینال فوتسال در اصفهان پس از ۱۲۰ روز تعطیلات کرونایی

لیگ‌برتر فوتسال کشور همیشه با هیجان خود تماشاگران زیادی را به ورزشگاه می‌کشاند و آنان نیز با شور و حرارت بالایی تیم مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند ولی این بار ورق به شکل دیگری رقم خورد و بیماری کرونا حضور تماشاگران را به ورزشگاه‌ها را محروم کرد.

این مهم در اصفهان با استقبال بالایی همراه بود و هواداران تیم فوتسال گیتی ‌پسند با حضور در ورزشگاه پیروزی اصفهان همیشه یاری دهنده تیم خود بودند ولی متاسفانه با آمدن میمهان ناخوانده‌ای به نام کرونا تماشاگران از تشویق تیم خود منع شدند تا خدای ناکرده به این بیماری منحوس دچار نشوند.

این موضوع باعث شد، هفته گذشته جلسه‌ای در اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با حضور همه دستگاه‌های ورزشی و غیرورزشی مرتبط در این مورد برگزار و اعلام شد که طبق پروتکل ستاد ملی بیماری کرونا در ورزش، در دیدار فینال حضور تماشاگران ممنوع است.

همچنین برنامه‌ریزی شده تا در مجموع هشت خبرنگار و  هشت عکاس ورزشی با معرفی‌نامه هیات فوتبال به عنوان متولی امر در فینال لیگ‌برتر فوتسال کشور در اصفهان حضور یابند و رعایت و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در ورزش از جمله موضوعات محوری دیدار امروز فینال لیگ برتر فوتسال ایران است.

همچنن شب گذشته جلسه هماهنگی دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال کشور با حضور سرپرست کمیته فوتسال، اعضا هیأت فوتبال اصفهان، نماینده حراست فدراسیون فوتبال و اعضا هیأت پزشکی ورزشی و نمایندگان ۲ تیم برگزار شد و آخرین موارد برای بازی فینال مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه سرپرست سازمان لیگ فوتسال کشور از هیات فوتبال و باشگاه گیتی ‌پسند اصفهان به دلیل میزبانی خوب و فراهم کردن شرایط لازم برای دیدار فینال لیگ برتر فوتسال قدردانی کرد و افزود: این دیدار نمونه و آزمونی برای ورزش کشور خواهد بود.

آرش جابری افزود:  دیدار گیتی ‌پسند و مس اولین مسابقه‌ای است که پس از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود؛ جای دارد از ۲ باشگاه گیتی ‌پسند و مس سونگون  که تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند کمال تشکر را داشته باشم.

وی با بیان اینکه این مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، افزود: مراسم استقرار دست جمعی، دست دادن و اهدای جوایز و گل و خوشحالی در این دیدار ممنوع است و فقط یک مراسمی در پایان بازی برای داور ارزنده کشور آقای ترحمی خواهد بود که هماهنگی‌های این مراسم انجام شده است.

جابری با بیان اینکه در این راستا استند و بنرهای آموزشی توسط باشگاه گیتی پسند تهیه و در مکان‌های مناسب نصب شد، اظهارداشت: همچنین باشگاه گیتی‌ پسند اقلام بهداشتی را تهیه کرده که در اختیار همه قرار می‌گیرد.

وی گفت: در این دیدار همچنین هر بازیکن باید کاور و بطری آب اختصاصی خود را داشته باشند؛ مصاحبه مطبوعاتی و عکس تیمی نیز ممنوع خواهد بود.

همچنین محمود نصیرلو داور این دیدار افزود: فیلم‌های بازی ۲ تیم را تجزیه و تحلیل کردیم، افتخار می‌کنم که برای این این تیمها قضاوت می‌کنم که در آسیا افتخار ایران هستند.

وی گفت: من هیچ تغیری در قضاوتم نخواهم داد و در چهل دقیقه بازی فقط قضاوت سالم برای من مهم است.

فیروزکوهی نماینده حراست فدراسیون فوتبال گفت: بازی باید در حد مقررات بین‌المللی انجام شود به هیچ وجه مصاحبه مطبوعاتی نخواهیم داشت توصیه می‌کنم مدیران به عوامل تیم خود اعلام کنند از مصاحبه‌های غیرفنی پرهیز کنند.

قائم مقام باشگاه گیتی پسند اصفهان پیش از این در باره دیدار برگشت فنیال لیگ برترفوتسال کشور به ایرنا گفت: کادر فنی و بازیکنان تیم ما بر فینال لیگ برتر فوتسال کشور و مسائل فنی دیدار با تیم مس سونگون ورزقان تمرکز دارند و از حاشیه‌ها دوری می‌کنند.

محمدحسین عراقی‌زاده اظهارداشت: فینال رفت لیگ برتر فوتسال در اصفهان بعد از تعطیلی لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع بیماری کرونا نخستین مسابقه است که بعد از حدود  چهار ماه برگزار می‌شود که امیدوارم این دیدار به بهترین شکل با پیروزی تیم ما همراه باشد.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دیدار گفت: برای ما در درجه اول سلامت بازیکنان مهم است و در درجه دوم این که بتوانیم نتیجه قابل قبولی مقابل تیم مس سونگون بگیریم و پیروز میدان شویم.

از نکاتی که در این بازی از اهمیت بالایی برای هر ۲ تیم برخوردار است حضور سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان به همراه دستیاران خود در سالن برگزاری بازی است  تا از این طریق عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشته باشد.

کادر فنی تیم ملی قصد دارد در بازی برگشت که جمعه هفته آینده به میزبانی مس سونگون در تبریز برگزار می‌شود در سالن شهید پورشریفی تبریز حضور یابند و در آن شهر عملکرد این بازیکنان را زیر نظر بگیرند.

با این حال تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در سال‌ های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ به مقام قهرمانی و در سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۰، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ ۱۳۹۷ مقام نایب قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران را به دست آورد.

این تیم همچنین در سال ۱۳۹۱ به مقام قهرمانی و در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ به مقام نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتسال آسیا دست یافت و هواداران این تیم پای گیرنده‌های تلوزیونی خود امیدوارانه قهرمانی دوباره از تیم خود طلب می‌کنند.

در مقابل مس سونگون ورقان مدافع قهرمانی فصل گذشته حریف قدری است و تاکنون توانسته در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ قهرمان و در سال ۱۳۹۵  نایب قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور شود.

تیم مس سونگون ورزقان در سال ۱۳۹۷ قهرمان و سال ۱۳۹۸ نایب قهرمان آسیا شد و یکی از مدعیان جام قهرمانی به حساب می‌آید.

امید است جدا هر نتیجه‌ای که در این دیدار به دست می‌آید این بازی که بعد از وقفه‌ای چهار ماهه در فوتسال کشور برگزار می‌شود برای علاقمندان به ورزش که پای گیرنده‌های تلوزیونی نشستند دیداری جذاب و زیبا و به دور از حاشیه ببیند و لذت ببرند.

دیدار رفت فینال لیگ‌برتر فوتسال میان ۲ تیم گیتی ‌پسند و مس سونگون ورزقان پس از کش و قوس فراوان قرار است در روز ۳۰ خرداد و به میزبانی اصفهان و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.   

بر اساس پروتکل ستاد ملی کرونا در ورزش و جلسه هماهنگی این ستاد در اداره‌کل ورزش و جوانان استان، بازی اول فینال لیگ برتر فوتسال در ۳۰ خرداد به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و بر اساس تصمیمات این جلسه، حضور هواداران به سالن ممنوع است و خبرنگاران با محدودیت روبه رو هستند.